محمد عدلی: در حالی‌که هنوز رکود بر بازار مسکن سایه انداخته است، فصل موسوم به جابه‌جایی روزهای آرامی را سپری می‌کند تا قراردادهای اجاره با کمترین تغییر قیمت به ثبت برسد.

مسکن

با وجود آغاز فصل تابستان و سررسيد زمان طلايي نقل و انتقال مستأجران، بنگاه‌هاي معاملات ملكي از هيجان هميشگي، دورمانده‌اند تا توافق مالكان با مستأجران، حرف نخست را در بازار اجاره بزند. به گفته فعالان بازار مسكن تمديد قراردادهاي اجاره با تثبيت قيمت يا افزايش حداقلي نرخ به‌طور توافقي، بيشترين حجم معاملات اجاره را به‌خود اختصاص داده است.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران درباره وضعيت بازار اجاره بها در 15روز ابتداي فصل تابستان گفت: در 3‌ماه نخست سال‌جاري شاهد بازار كنترل شده مسكن بوديم و اين روند در اين مدت هم ادامه داشته است. حسام عقبائي با اشاره به كاهش نرخ تورم ادامه داد: با توجه به سياست‌هايي كه دولت در بخش مسكن اعمال كرده است در كنار كاهش نرخ تورم و افزايش عرضه مسكن ساخته شده از سوي سازندگان، دليلي براي افزايش اجاره بها از سوي مالكان وجود ندارد.

يك فعال بازار مسكن نيز وضعيت بازار معاملات و اجاره را چنين ارزيابي كرد: با توجه به آغاز‌ماه رمضان در فصل تابستان، بازار همچنان با ركود مواجه است اما مراجعه به مشاوران املاك به‌گونه‌اي است كه پيش‌بيني مي‌شود بعد از پايان اين ماه، معاملات رونق بگيرد چراكه خريداران و فروشندگان از عدم‌تغيير قيمت‌ها مطمئن شده‌اند و بازار به ثبات رسيده است.

سليمي كه در غرب تهران فعاليت مي‌كند به همشهري گفت: بازار اجاره عموما با تمديد قرارداد ميان مالكان و مستأجران پيش مي‌رود و مراجعه به بنگاه‌ها براي نقل مكان به حداقل رسيده است. عموم قراردادها با 7تا10درصد افزايش مبلغ اجاره، تمديد مي‌شود. شرايط بازار به‌گونه‌اي است كه تنش چنداني ميان مستأجران و مالكان ايجاد نمي‌شود و با توجه به شرايط اقتصادي و كاهش تورم، آرامش در بازار مسكن وجود دارد. اين كارشناس امور ملكي معتقد است كه بازار خريد و فروش مسكن بعد از‌ماه رمضان تقويت خواهد شد چراكه برخي در انتظار نتيجه مذاكرات هسته‌اي هستند و ممكن است با پايان مذاكرات اطمينان بيشتري نسبت به معامله پيدا كنند.

کد خبر 265038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha