همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نباید از منابع عظیم خدادای برای منافع کشورمان غافل شویم و باید پیشرفت و آبادانی در این سواحل به اندازه‌ای برسد که سواحل دریایی کشور ما همانند دیگر کشورهای دنیا از آبادترین مناطق باشد.

سیاری

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و مسئولین ادارات و ارگان‌های نظامی و انتظامی شهرستان بندر راهبردی جاسک در منطقه دوم دریایی ولایت برگزار شد.

امیر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان طی سخنانی با اشاره به مقوله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز دشمن روی دو موضوع اقتصاد و جنگ نرم پافشاری می‌کند و راه مبارزه در مقابل جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و همت جهادی است.

وی تصریح کرد: هدف دشمن در جنگ نرم، تسلط بر مغزها و افکار ملت به خصوص جوانان است و همیشه به دنبال تغییر در باورهایمان هستند و تغییر در باور باعث تغییر در رفتار می‌شود که موجب دستیابی دشمن به اهداف از پیش تعیین شده می‌شود.

دریادار سیاری راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را داشتن بصیرت دانست و خاطر نشان کرد: وظیفه ما در جنگ نرم، شناخت دشمن، شناخت تهدیدها و همچنین شناخت روش‌های جنگ نرم است که همه این موارد فقط با داشتن بصیرت بدست می‌آید. تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، داشتن بصیرت و زندگی به سبک اسلامی-ایرانی و توجه به ارزش‌های دینی و ملی است.

وی با اشاره به تاثیر بسیار بالای قرآن در سبک و نحوه زندگی انسان و نقش اصلی جوانان در مقابله با جنگ نرم اظهار داشت: جوانان این کشور، سربازان اصلی در عرصه جنگ نرم هستند.

سیاری ادامه داد: دشمن در جنگ نرم، با ابزارهای مختلف، تسلط بر افکار و تغییر باورهای دینی و اسلامی را برای رسیدن به اهداف شوم خود دنبال می‌کند. لذا بایستی با استمداد از قرآن و ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی همانند دوران دفاع مقدس جواب محکمی به دشمنان بدهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگر سخنانش با اشاره به جایگاه استراتژیک سواحل جنوب شرق کشور و سواحل مکران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به طریقی است که دنیا به آن نیازمند است و موقعیت بسیار ویژه و مهمی داریم که اثرات مهمی می‌توانیم در جهان داشته باشیم و به برکت انقلاب، موقعیت اجتماعی کشور ما نیز جایگاه والایی است.

امیر دریادار سیاری در ادامه افزود: سواحل کشورمان کمک بسیار بزرگی به بالا بردن موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران می‌کند و مهمترین سواحل کشور ما سواحل مکران در جنوب شرق ایران است.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا پیرامون توسعه و آبادانی سواحل مکران خاطر نشان کرد: امروزه تاکید مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا مبنی بر پیشرفت و توسعه همه جانبه سواحل مکران در دستور کار جمهوری اسلامی ایران در کنار اقتدار دریایی قرار گرفته است و ما نباید از این منابع عظیم خدادای برای منافع کشورمان غافل شویم و باید پیشرفت و آبادانی در این سواحل به اندازه‌ای برسد که سواحل دریایی کشور ما همانند دیگر کشورهای دنیا از آبادترین مناطق باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سخنانش به نقش بسیار مهم و تاثیر امنیت در آبادنی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما با برقراری امنیت می‌توانیم ضامن پیشرفت و توسعه مناطق ساحلی کشور باشیم و این امنیت با حضور نیروهای مسلح که در سرتاسر این ساحل طولانی مستقر هستند به وجود می‌آید و باید قدر خود را بدانید.

وی در ادامه ایجاد اقتدار دریایی توسط نیروی دریایی ارتش و امنیت منطقه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ما برای ایجاد امنیت منطقه به منظور تجارت و بهره برداری از منابع و حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در دنیا آماده‌ایم و افتخار داریم که طلیعه‌دار توسعه و آبادانی سواحل مکران هستیم.

این محفل نورانی که با حضور جمع کثیری از کارکنان پایور، وظیفه و خانواده ها برگزار شد قاری بین المللی استاد گرجی و قاریان و حافظان برتر منطقه دوم دریایی ولایت، با صدای دلنشین ، آیات کلام الله مجید را تلاوت کردند.

کد خبر 265000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha