همشهری آنلاین: تروریست‌های داعش تعدادی از مساجد و آرامگاه‌ها را در استان نینوا خراب و عکس‌های آنها را منتشر کردند.

تخریب مساجد و آرامگاه ها در نینوا بدست داعش

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، افراد مسلح گروه داعش تعدادی از مساجد و مراکز دینی را در مناطق تحت کنترل خود در استان نینوا عراق خراب کردند.

گروه داعش حدود بیست عکس منتشر کرد که اقدام افراد مسلح این گروه را در تخریب آرامگاهها و مکان های دینی در موصل نشان می دهد.

در عکس هایی که منتشر شده است همچنین تعدادی مسجد وجود دارد که متعلق به اقلیت ترکمن در منطقه تلعفر است. برخی از این آرامگاهها و مساجد صدها سال قدمت دارند.

تروریست های تکفیری؛ تهدید علمای اهل سنت موصل به قتل

تروریستهای تکفیری، امامان جماعت مساجد اهل سنت مخالف وهابیت را از مساجد موصل اخراج کردند.

برخی امامان جماعت مساجد اهل سنت موصل اعلام کردند که تکفیری های تروریست همه امامان جماعت مساجد را به پیروی از مذهب وهابیت مجبور می کنند و هر کسی را که با این اقدام مخالفت کند ، تهدید به مرگ می شود.

این علما گفته اند: تکفیری ها، سیزده تن از علمای اهل سنت پیرو مدرسه الازهر مصر را بیرون راندند و بیم آن می رود که این افراد با خطر مرگ مواجه شوند.

کشتن علمای دینی اهل سنت که مخالف تکفیری ها هستند به عامل نگرانی جدی برای امامان جماعت مساجد بدل شده است.

جماعت علمای اهل سنت عراق اعلام کرد: تکفیری ها در دو هفته گذشته نوزده تن از علمای اهل سنت را که با تکفیریها بیعت نکرده بودند در دو استان موصل و انبار به قتل رساندند.

تروریستهای تکفیری همچنین در اقدامی جدید ، مقبره عبدالله بن عاصم بن عمر خطاب نوه خلیفه دوم اهل سنت را در منطقه مخمور در جنوب شرق موصل منهدم کردند.

با منهدم شدن مقبره نوه عمر بن خطاب ، شمار مقبره های منهدم شده اهل سنت در استان موصل عراق به نه مقبره رسیده است.

مقبره احمد الرفاعی و مقبره شیخ ابراهیم و مقبره ارناووت از مقبره های منهدم شده است.

تکفیری ها فقط به انهدام مقبره ها اکتفا نکرده اند بلکه ضریح دو پیامبر یونس و شیت علیهم السلام را مسدود و خدمه انها را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

این در حالی است که حتی اقلیت های دینی موصل نیز از اقدام تکفیری ها در امان نبودند.

تروریست ها ضمن مجبور کردن مسیحیان برای ترک موصل ، پرچم القاعده را بر فراز کلیساها نصب کردند.

افزایش اقدام داعشی های تکفیری در تهدید مردم موصل اعم از اهل سنت و اقلیت های دینی ، منجر شده است تا اکثر مردم این استان ، موصل را ترک کنند.

دفتر سازمان ملل در عراق در آماری جدید اعلام کرد : شمار آوارگان دو استان سنی نشین موصل و صلاح الدین در کمتر از یک ماه گذشته به سیصد و هفتاد و پنج هزار خانواده رسیده است که اکثر انها در بیابان های منتهی به استان دهوک در شمال عراق و در زیر خیمه های موقت بسر می برند.

پاکسازی 95 درصد خاک استان دیاله

رئیس کمیسیون امنیتی در شورای استانی استان دیاله عراق اعلام کرد 95 درصد خاک استان از وجود تروریست ها پاکسازی شد و در کنترل نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

صادق الحسینی در اظهاراتی مطبوعاتی گفت:«نیروهای امنیتی به همراه شبه نظامیان عشایری و نیروهای مردمی موفق شدند 95 درصد خاک استان را پاکسازی کنند و ثبات را به این مناطق بازگردانند.»

منبعی امنیتی در استان دیاله در عراق اعلام کرد بازوی راست سرکرده گروه تروریستی داعش در استان دیاله به همره دو تن از همراهانش به هلاکت رسید.»

سرکرده زخمی داعش به سوریه فرار کرد

منابع رسانه ای در عراق اعلام کردند سرکرده گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش به سوریه گریخته است.

نماینده گروه موسوم به « پارلمان بین المللی امنیت و صلح » در عراق جمعه گفت ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش پس از اینکه در حملات هوایی ارتش عراق در غرب الانبار به شدت زخمی شد به سوریه گریخت.

انهدام 60 پایگاه تروریست های داعش در شهر تکریت

ارتش عراق بیش از 60 پایگاه متعلق به تروریست های داعش را در شهر تکریت منهدم کرد.

یک منبع امنیتی عراق در استان صلاح الدین عراق روز جمعه اعلام کرد ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای دفاع مردمی و نیروی هوایی بیش از 60 پایگاه عناصر داعش را در شهر تکریت منهدم کردند .

داعش، اهالی موصل را به بیعت با ابوبکر بغدادی اجبار می کنند

عضو مجلس اعیان موصل گفت:عناصر گروه تروریستی داعش، به اجبار از اهالی موصل برای ابوبکر البغدادی( سرکرده داعش)، به عنوان خلیفه مسلمین، بیعت می گیرند.

ابراهیم الطائی افزود: داعشی ها اهالی موصل را وادار می کنند برای بیعت با ابوبکر البغدادی در نماز جمعه شرکت کنند.

عناصر داعش برای اجبار مردم به حضور در نماز جمعه اعلام کرده اند متخلفان متحمل 50 ضربه شلاق می شوند.

روز گذشته برخی از جوانان موصلی به دلیل حاضر نشدن در نماز جمعه در موصل تازیانه خوردند.

داعش با استفاده از بلندگو، مجازات این جوانان را اعلام و از مردم دعوت کرد در مراسم اجرای مجازات آنها حاضر شوند.

ناکامی داعش در یورش به پالایشگاه بیجی

نیروهای ارتش عراق، تلاش گروه تروریستی داعش را برای یورش به پالایشگاه بیجی واقع در 200 کیلومتری شمال بغداد خنثی کردند.

منابع امنیتی عراق امروز اعلام کردند: اعضای گروه تروریستی داعش دیشب با حمله به نیروهای عراقی در اطراف پالایشگاه بیجی در صدد یورش به این پالایشگاه بودند که به درگیری مسلحانه تا بامداد امروز و کشته شدن بیش از 12 عضو داعش منجر شد و این افراد تا مناطق دور از پالایشگاه عقب نشینی کردند.

همچنین منبعی امنیتی در اتاق عملیات استان بابل در عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق شدند والی منطقه جنوب را در درگیری های شمال استان بابل به هلاکت برسانند.

نیروهای مسلح و مردمی در عملیاتی مشترک موفق شدند محمد الجنابی موسوم به والی ولایت جنوب در دولت مورد ادعای داعش را در منطقه صندیج از توابع جرف الصخر در 45 کیلومتری شمال بابل به قتل برسانند.

قرضاوی برپایی خلافت در عراق را از نظر شرعی باطل دانست

شیخ یوسف القرضاوی از علمای سنی، اعلام برپایی خلافت اسلامی در عراق را از نظر شرعی باطل اعلام کرد.

ائتلاف ملی عراق بر ضرورت تسریع در معرفی نامزدهای قوای سه گانه تاکید کرد

ائتلاف ملی عراق بر ضرورت تسریع گروه ها و احزاب سیاسی برای معرفی نامزدهای جهت تصدی روسای قوای سه گانه تاکید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، ائتلاف ملی عراق بر ضرورت حضور احزاب و گروه های سیاسی در جلسه آینده پارلمان و تسریع در معرفی نامزدها برای تصدی ریاست قوای سه گانه و حفظ وحدت ملی تاکید کرد.

روسای احزاب و گروه های سیاسی عضو ائتلاف ملی در نشستی به ریاست ابراهیم جعفری درباره مسائل عراق رایزنی کردند و بر ضرورت تلاشهای دولت مرکزی و کردستان عراق برای فراهم کردن خدمات به شهروندان عراقی تاکید کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق بازنشسته شد

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، سرلشکر علی غیدان فرماندهی نیروی زمینی ارتش عراق بازنشسته شد.

کد خبر 264869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha