پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلبوم‌هایی که این هفته منتشر شدند گزینه‌هایی خوب برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب هستند که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می‌اندازیم.

albums
  • آلبوم ˝شادی تو˝ با آهنگسازی محمد سریر

به گزارش سرویس موسیقی هنرآنلاین آلبوم ˝شادی تو˝ با نوازندگی سامان احتشامی و آهنگسازی محمد سریر از سوی انتشارات آوای باربد روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم بر اساس آثاری از سریر برای پیانو و سازهای کوبه‌ای شکل گرفته و شامل قطعات "بنفشه"، "شکوفه"، "یاس سفید" (از موسیقی متن فیلم "ازدواج به سبک ایرانی")، "شقایق"، "گل سرخ"، "نرگس" و "عروس" است. در این اثر موسیقایی از سازهای پیانو، دف، دایره، تنبک، دهل، تمبورین و ادوات الکترونیک استفاده شده و صدابرداری و مسترینگ توسط بهنام شهرکی انجام شده است.

تنظیم و نوازندگی پیانو و سازهای ضربی به عهده سامان احتشامی بوده است. همچنین چهار قطعه این اثر نوستالژیک است که قبلا با ارکستر بزرگ و با صدای محمد نوری ضبط شده است.

محمد سریر در مقدمه این اثر آورده است: هنگامی که آثار پنجاه سال فعالیت خود را مرور می‌کردم متوجه شدم که در آن‌ها نیز قطعاتی هست که این روحیه را به شنونده ارائه کند. از آن‌ها چند اثر را که یادگار سال‌های شیرین همکاری با زنده یاد محمد نوری است انتخاب کردم ،شادی تو را به همه هموطنانم در هر کجای این جهان که هستند تقدیم می‌کنم، به ملتی که رنج ها کشیده و شادمانی هدیه‌ای کوچک برای روح بزرگ آنها است.

  • آلبوم "تب" با صدای محمد بابایی

محمد بابایی آلبوم "تب" را از سوی انتشارات ایران گام منتشر کرد. در این اثر موسیقایی محسن یگانه، محمد علیزاده، علی بحرینی، عبدالجبار کاکایی ترانه سرایان این آلبوم هستند و آهنگسازی توسط محسن یگانه، محمد علیزاده، میلاد ترابی، علیرضا عسگران انجام شده است.

همچنین تنظیم قطعات به عهده محسن یگانه، محمد علیزاده، میلاد ترابی، علیرضا عسگران بوده است.

در این اثر پیام طونی، میثم مروستی، حسین بابایی (ویولن)، امید حجت (گیتار الکتریک)، فیروز ویسانلو، سیامک فلاحی (گیتار کلاسیک)، بهنام حکیم (بوزوکی) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

آلبوم "تب" شامل هشت قطعه است و این اثر توسط هنر شهر در سراسر کشور پخش و توزیع شده است.

بابایی که تاکنون بارها در صدا‌و‌سیما و برنامه‌های مختلف زنده، به اجرای برنامه پرداخته است، نخستین آلبوم رسمی خود را با حضور چهره‌های سرشناس موسیقی کشور روانه بازار موسیقی کرده است.

همچنین تک‌قطعاتی چون "منو ببخش"، "بغض" و "یکی بود یکی نبود" را در فضای مجازی منتشر کرده که با استقبال دوستداران موسیقی رو‌به‌رو شده است.

  • آلبوم بی‌کلام ˝خاطرات موزیکال˝ اثری از حسین توکل

آلبوم بی‌کلام ˝خاطرات موزیکال˝ اثری از حسین توکلی از سوی انتشارات آوای باربد منتشر شد.

آهنگسازی این اثر موسیقایی توسط حسین توکلی و نیکان انجام شده و تنظیم به عهده نیکان و حسین سالاری مقدم بوده است.

هومن نامداری (ساکسفون، کلارینت)، آرمین قیطاسی (فلوت)، ناصر رحیمی (فلوت)، علی جعفری پویان (ویولن)، فیروز ویسانلو (آکاردئون)، مینو قاسم‌پور (قانون)، نیوشا بریمانی (کمانچه)، رضا تاجبخش (پیانو)، پیام طونی (ویولن)، میثم مروستی (ویولن)، کریم قربانی (ویولنسل) از اعضا و نوازندگان این آلبوم هستند.

این آلبوم شامل 10 قطعه است و نام قطعات آن "نازنین"، "دلتنگ"، "شیدا"، "شبگیر"، "یادگار"، "پشت شیشه"، "چتر پاره"، "چیکه"، "به یاد تو" و.... است.

حسین توکل در مقدمه این اثر آورده است: قبل از هر چیز باید بگویم ساخت ملودی سازهای اصلی 9 قطعه‌ اول این مجموعه با اینجانب بوده است و مابقی زحمات به دوش دو تنظیم کننده گرامی آلبوم. ساخت ملودی بعضی از قطعات این آلبوم به بیش از 10 سال پیش بازمی‌گردد که اکنون با تنظیمی کامل در قالب آلبوم حاضر متولد می‌شوند.

در طول این سال‌ها، این قطعات با من بودند و زمزمه و نواخته می‌شدند و هر یک احساسی را در خود داشتند. تا اینکه تصمیم بر سهیم کردن دیگران در شنیدن و انتقال این احساس گرفته شد. ضبط اولین قطعه (نازنین) در شانزدهم دی ماه هشتاد و نه به پایان رسید. پایانی که در واقع آغاز کار بود.

  • آلبوم "لرزش" با صدای حسین توکلی

آلبوم "لرزش" با صدای حسین توکلی به تهیه‌کنندگی انتشارات "ایران‌گام" از سوی شرکت "هنر شهر" در بازار توزیع شده است.

تنظیم‌های این اثر توسط میلاد ترابی و مهدی گرناوی انجام شده و ساخت ملودی قطعات بر عهده میلاد ترابی، محمد علیزاده و حسین توکلی بوده است.

ترانه‌سرایی آلبوم "لرزش" به عهده علی بحرینی، محمد علیزاده، مهدیه عرب، پرستو ایمانی، مریم ذاکری و مهدی گرناوی است.

این آلبوم شامل 12 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن "استرس"، "همه دنیای منی"، "نگاه کن"، "علاقه"، "دست خودم نیست"، "قهر"، "لرزش"، "دعوت"، "ازت دلگیرم" و... است.

در این اثر موسیقایی امید حجت (گیتار الکتریک و اسپانیش)، بهنام حکیم (بوزوکی و گیتار)، فرهاد فقیر (باقلاما)، بابک یوسفی (کلارینت)، میلاد ترابی و مهدی گرناوی و مهران عباسی (سازهای الکترونیک) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

حسین توکلی تاکنون تک قطعات "استرس"، "شب" و "اسم تو رو داد می‌زنم" و... را منتشر کرده است.

کد خبر 264685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha