همشهری آنلاین: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری با ابلاغ آغاز عملیات اجرای احیای دریاچه ارومیه، خیز بلندی برای حیات مجدد این زیست بوم ارزشمند برداشتند.

دریاچه ارومیه

به گزارش ايرنا، عابد فتاحی روز چهارشنبه گفت: تاکید ویژه رییس جمهوری بر آغاز عملیات احیای دریاچه ارومیه نشانگر پایبندی دولت تدبیر و امید به شعارهای انتخاباتی خود و ارج نهادن بر نگرانی مردم آذربایجان است.

وی اظهار کرد: دکتر روحانی از کارگروه مربوطه خواسته با دقت تمام در انتقال آب به دریاچه عمل کنند تا شاهد عواقب اجتماعی و اقتصادی در استان همانند وضعیت کشاورزی نشویم.

این نماینده مجلس با بیان این که تاکنون سمینارها، نشست‌ها و برنامه‌های مختلفی برای نجات دریاچه تشکیل شده ولی خروجی چندانی نداشته است گفت: جدیت رییس جمهوری نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

فتاحی اضافه کرد: دلواپسی و نگرانی دولت یازدهم برای دریاچه ارومیه قابل تحسین است و این نگرانی زمانی بیشتر به چشم می‌خورد که دولت تدبیر و امید اعلام می‌دارد برای نجات دریاچه هر اندازه ضرورت داشته باشد هزینه شود.

وی افزود: رییس جمهوری درخصوص انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه مواردی را تاکید کرد که در حقیقت عوامل مهمی هستند که رعایت آن‌ها بسیاری از کاستی‌ها را رفع می‌کند.

رییس جمهوری روز یکشنبه در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه با ابلاغ دستور آغاز عملیات اجرایی احیای دریاچه، اعضای کارگروه نجات دریاچه را موظف کرد تا همزمان مطالعات تکمیلی و جانبی را به منظور تسریع در اجرا و کاهش پیامدهای منفی احتمالی، در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

با خشک شدن بیش از 90 درصد وسعت آبی دریاچه ارومیه و تبدیل شدن آن به شوره‌زار، این دریاچه در وضعیت شدید بحرانی قرار گرفته است.

با روی کار آمدن دولت یازدهم با دستور رییس جمهوری کمیته بررسی راه‌های احیای دریاچه ارومیه با مسئولیت مستقیم معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد که به دنبال ارائه نتایج این بررسی‌های کارشناسی با دستور و ابلاغ دکتر روحانی نجات دریاچه وارد فاز عملیاتی شده است.

کد خبر 264596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha