چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمدعلی برنو عکاس ایرانی با کسب مدال طلای جشنواره Prix de la Photographie, Paris به عنوان عکاس سال اروپا معرفی شد.

عکاسی-مسابقه

به گزارش مهر، محمدعلی برنو به عنوان اولین عکاس ایرانی مدال طلای مسابقه Prix de la Photographie, Paris را در بخش عکس خبری از آن خود کرد و «عکاس سال اروپا» شناخته شد.

این نخستین جایزه بین المللی این عکاس ایرانی است. پیش از او امیر پورمند با عکاسی از همین رویداد موفق به کسب جایزه عکس ورلدپرس فتو شده بود.

مسابقه Px3 پاریس، یکی از معتبرترین رویدادهای عکاسی دنیاست که هر ساله عکاسان بسیاری از سراسر جهان در این رویداد شرکت می‌کنند.

در هشتمین دوره این مسابقه، آثار 40 عکاس از سراسر دنیا به این جشنواره راه پیدا کرده بود که محمدعلی برنو از ایران نیز تنها عکاس ایرانی بود که مجموعه عکس او با عنوان «لحظه آخر» به این مسابقه راه پیدا کرد.

این مسابقه به صورت سالانه در 2 بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در شاخه های خبری، طبیعت، فاین آرت، پرتره، تبلیغاتی و کتاب عکس برگزار می‌شود.

جایزه «استعداد سال» این مسابقه نیز به جورجیو بیانچی از ایتالیا رسید. اد کاشی عکاس بنگلادشی، اندی استوارت و میچیرو ناکایاما جوایز دیگر این مسابقه را از آن خود کردند.

حمیده ذوالفقاری و آی تای شکیبافر 2 عکاس ایرانی دیگری هستند که در بخش غیر حرفه ای این مسابقه جوایزی را در شاخه های مختلف به خود اختصاص دادند.

مسابقه Px3 از سال ۲۰۰۸ به منظور ترویج و قدردانی از عکاسی، کشف استعدادهای در حال ظهور و معرفی بخشی از آثار عکاسان جهان به جامعه‌ هنری پاریس فعالیت دارد.

کد خبر 264595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha