چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان ملل متحد از کشته‌شدن بیش از ۲ هزار و۴۰۰ و مجروح‌شدن بیش از ۲هزار نفر عراقی دیگر در خشونت‌های ماه قبل خبرداد. به این‌ترتیب می‌شود گفت در هر ساعت ۶ عراقی کشته یا مجروح شده‌اند.

iraq

به گزارش بخش خبري سازمان ملل بيش از نيمي از اين تعداد غيرنظامي بوده‌اند.

نیکلای ملادنوف، فرستاده ویژه  بان‌كي‌مون، دبير كل سازمان ملل در امور عراق سه‌شنبه 10 تير اعلام کرد، در ماه ژوئن  دست‌کم ۲هزار و ۴۱۷ نفر در عراق کشته شدند.در اين ماه همچنین دست‌کم ۲ هزار و ۲۸۷ نفر مجروح شده‌اند.

 

Nickolay Mladenov

اين آمار كشته‌شدگان و مجروحان استان الانبار را شامل نمي‌شودچون نيروهاي سازمان ملل در آن منطقه به دليل تسلط داعش بر آنجا،حضور ندارند اما بر اساس برخي آمار رسمي در اين استان هم 244 غيرنظامي كشته و 588 نفر غيرنظامي ديگر مجروح شده‌اند.

ملادنوف گفت تمام این افراد قربانی "خشونت و تروریسم" شدند.

دیده‌بان حقوق بشر پیش‌تر با تجزیه و تحلیل عکس‌ها و تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرده بود نیروهای داعش در فاصله زمانی ۱۱ تا ۱۴ ژوئن(21 تا 24 خرداد) در تکریت بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ مرد را به قتل رسانده‌اند.

نماينده ويژه سازمان ملل تعداد زياد قربانیان در طول یک ماه را گيج‌كننده خواند وگفت اين آمار نشان‌دهنده ضرورت اقدام فوري براي تامين امنیت غیرنظامیان عراق است.

ملادنوف خواستار تشكيل هرچه سريع‌تر دولت جديد شد تا شايد از اين راه جلوي اين همه خشونت و كشتار وحشيانه گرفته شود.او همچنين گفت اين حركت بايستي در كنار يك برنامه نظامي براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي افراطي داعش انجام شود.

کد خبر 264564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha