همشهری آنلاین: شاهدان و منابع امنیتی در نیجریه اعلام کردند که انفجار روز سه شنبه در یک بازار بین المللی در شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو دست کم ۱۰ کشته برجای گذاشت.

 انفجار بمب در نیجریه ۲۵ کشته و زخمی برجای گذاشت

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، براساس گزارش ها بیش از 15 تن در این انفجار زخمی شده اند که به بیمارستان منتقل شدند.

یک منبع امنیتی همچنین اعلام کرد که عملیات امداد و نجات در مجل این انفجار در جریان است.

خبرنگار خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که این بمب در یک بازار شلوغ در نزدیکی یک ساختمان تجاری پرجمعیت منفجر شد.

مقام های امنیتی نیجریه گروه بوکوحرام را مسوول این حمله معرفی کرده اند. گروه تروریستی بوکوحرام به جدی ترین مشکل امنیتی برای دولت نیجریه تبدیل شده است. گودلاک جاناتان رییس جمهوری نیجریه در جدیدترین اظهارنظر خود اعلام کرد که این کشور باید امور دفاعی خود را در برابر تروریسم تقویت کند.

خبرگزاری فرانسه نیز وقوع انفجار مهیب در شهر مایدوگوری نیجریه را تایید کرد. عکاس این خبرگزاری اعلام کرد که امروز انفجار قوی در یک بازار در این شهر رخ داد که چندین کشته برجای گذشته است.

چند روز پیش نیز شبه نظامیان مسلح به چندین کلیسا در نزدیکی شهر چیبوک نیجریه حمله کردند که تلفاتی نیز به دنبال داشته است. چیبوک منطقه ای بود که بیش از 200 دختر توسط شبه نظامیان بوکوحرام در ماه آوریل ربوده شدند.

مقام های نیجریه معتقدند که شبه نظامیان بوکوحرام به دلیل سابقه چنین فعالیت هایی عامل حملات و بمبگذاری ها در این کشور هستند. این شبه نظامیان پیشتر نیز سابقه حمله به مدرسه ها، کلیساها و چندین ساختمان ها را در این کشور داشته اند.

براساس آمارهای رسمی اعلام شده، بیش از 10 هزار تن از زمان آغاز فعالیت گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه کشته شده اند. خشونت های این گروه در ماههای اخیر تشدید شده به طوری که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از 2 هزار نفر در این کشور به دلیل خشونت های بوکوحرام کشته شده اند.

از اوسط ماه آوریل تاکنون نیز پایتخت نیجریه سه انفجار بمب را تجربه کرده است.

کد خبر 264506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha