جمعه ۲۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: سی و هشتمین دوره المپیاد جهانی فیزیک که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، از شنبه 23 تیر با شرکت 76 تیم به مدت یک هفته در اصفهان ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ستاد برگزاری المپیاد جهانی فیزیک گفت: تمامی عوامل اجرایی، علمی و دستگاه های مرتبط با برگزاری المپیاد جهانی فیزیک آماده اند تا این مسابقات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند.

محمدرضا محدث خراسانی افزود: در کل 340 دانش آموز و 240 سرپرست و ناظر در قالب 76 تیم وارد کشورمان می‌شوند و تنها اروگوئه است که باوجود ارائه درخواست، از سفر به ایران صرف نظر کرده است.

وی اظهار داشت: تیم های شرکت کننده از 3 فرودگاه مهرآباد، امام خمینی (ره) و اصفهان وارد کشور شده و به تناسب تعداد گروه ها با هواپیما یا اتوبوس به محل برگزاری مسابقات انتقال می یابند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طراحی و توزیع سئوالات در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: شنبه شب به مدت چند ساعت که احتمالاً تا صبح به طول خواهد انجامید، بحث و بررسی درباره سئوالات و ترجمه آنها به زبان های مختلف با حضور سرپرست تیم‌های حاضر در این مسابقات انجام می‌شود و در این مدت تمامی این افراد در قرنطینه کامل خواهند بود.

براساس این گزارش المپیاد جهانی فیزیک مسابقه‌ای بین المللی در فیزیک برای دانش‌آموزان دوره دبیرستان است که برای اولین بار در سال 1967 در ورشو لهستان به همت پروفسور سیستووسکی برگزار شد و از آن تاریخ همه ساله به جز سه سال 1973، 1978و1980 در یکی از کشورهای جهان برگزار شده است.

کد خبر 26446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز