همشهری آنلاین: برای مقابله با آلودگی صوتی، حفظ محیط زیست و پاکیزگی هوا در جزیره کیش، موتورسیکلت‌های بنزینی جمع‌آوری و شارژی جایگزین آن شد.

به گزارش ایرنا ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام جمع‌آوری موتورسيکلت‌های بنزینی از سطح شهر و جلب موافقت راکبین آن با قیمت‌گذاری مناسب گفت: با قیمت مناسبی که به راکبان موتور سیکلت‌های بنزینی پیشنهاد شد توانستیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم و به هر یک از صاحبان موتورسیکلت‌ها 700 هزار تومان به عنوان کمک هزینه تشویقی خرید موتورهای شارژی پرداخت شد.

ابراهیم رضوانی اظهارداشت: طرح جمع‌آوری موتورسیکلت بنزینی از یک سال گذشته در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته بود که پس از تصویب شورای ترافیک و موافقت شورای تامین این طرح در اوایل سال جاری اجرایی شد.

وی افزود: با تلاش مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، نیروی انتظامی و اقدامات زیرساختی، همچنین بهره‌گیری از سیستم‌های پیشرفته در کنترل سرعت و رعایت قوانین همچنین رفتار مناسب شهروندان و گردشگران در قانونمداری جزیره کیش الگویی موفق در بخش راهنمایی و رانندگی اتفاق افتاد.

آموزش فرهنگ کیشوندی

رضوانی با اعلام اینکه شهروندان جزیره کیش صرف حضور 6 ماهه در کیش دیگر نمی‌توانند کارت کیشوندی دریافت کنند گفت : این افراد باید در دوره‌های آموزش که به همین منظور تدارک دیده شده شرکت کنند، در این دوره‌ها شهروندان با بسیاری از مقوله‌ها و رفتارهای فرهنگی که باید در جزیره داشته باشند و آن را رعایت کنند آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: پس از آموزش به این افراد گواهی‌نامه داده می‌شود و با ارائه آن افراد می‌توانند کارت کیشوندی خود را دریافت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: طرح کارت کیشوندی تصویب شده و به زودی در برنامه‌ای رونمایی خواهد شد.

کد خبر 264457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha