همشهری آنلاین - محمد رسولی: سایت Backfence از نمونه‌های روزنامه‌نگاری شهروندی به دلیل عدم استقبال کافی و دشواری‌های تجاری دیگر به فعالیت خود ادامه نخواهد داد

شهروندان می‌توانستند گزارش، نوشته‌ها و ... خود را از وضعیت شهر و کشور و یا حوادث و گزارش ترافیک و ... به شکل دلخواه خود در سایت Backfence قرار داده و بدون هیچ تغییری این مطالب را بر روی سایت بفرستند. اعتبار و سندیت خبر نیز بر عهده نویسنده آن بود. شهروندان با استفاده از سلیقه خود و با تکنولوژی‌های مختلف نظیر دوربین دیجیتال، دوربین تلفن همراه و ... موضوعات مورد علاقه یا حوادث روزمره را به شکل مطلب آماده بر روی سایت قرار می‌دادند. سایت نیز بدون هیچگونه ویرایشی بر روی این خبرها، آنها را برای استفاده عموم قرار می‌داد (به غیر از مسائل غیر اخلاقی)
طبق این گزارش، این نوع سایت‌های خبری حداقل می‌بایست بین 50 الی 100 هزار ملاقات‌کننده در روز داشته باشند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند که ظاهرا تعداد ملاقات‌کننده‌های این سایت کمتر از این بوده است.

این سایت تحت نظارت 13 انجمن مختلف در نواحی شیکاگو، سانفرانسیسکو و واشنگتن دی‌سی اداره می‌شد.

موسس سایت در مورد تعطیلی آن اعلام کرده است که این یک سایت خصوصی بوده و طبیعی است بدون درآمد نمی‌توانسته به حیات خود ادامه دهد.
روزنامه‌نگاری شهروندی (Citizen Journalism) [مفهوم روزنامه‌نگاری شهروندی] به عنوان یک شاخه جدید در جهان در حال شکل‌گیری است و مردم در این نوع از روزنامه‌نگاری می‌توانند در تهیه خبر و گزارش با استفاده از اینترنت، دوربین‌های دیجیتال و تلفن‌های همراه هوشمند شریک‌شوند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 26438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز