همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جمعه ۶ تیرماه در بخشی از برنامه تهرانگردی، به مجموعه ورزشی آزادی رفت و از قسمت‌های مختلف این مجموعه دیدن کرد.

مسجد جامعی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی، در ادامه برنامه تهرانگردی، به منطقه 22 رفت و با حضور در مجموعه ورزشی آزادی، با ورزشکاران رشته‌های مختلف، دیدار و گفتگو کرد.

مسئولان ورزشگاه هنگام استقبال از رئیس شورای شهر، ساک و لباس ورزشی به رئیس شورا اهدا کردند.

وی ابتدا به همراه توفیق کابلی، رئیس مجموعه ورزشی آزادی، به استخر سرپوشیده رفت و از نزدیک مسابقات نابینایان و کم بینایان را مشاهده کرد و پس از گپ و گفتی صمیمانه با ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته، مدال‌های این مسابقات را بر گردن قهرمانان رشته‌های مختلف آویخت.

سایت اهداف پروازی، مقصد بعدی رئیس شورای شهر تهران بود. در این دیدار، احمدرضا هامونی حقیقت، دبیر فدراسیون تیراندازی و جمعی از ملی پوشان نیز حضور داشتند.

احمد مسجد جامعی  پس از اطلاع از تاریخچه این ورزش گفت: بر اساس گفته های مسئولان، یک میلیون و سیصد هزار قبضه اسلحه شکاری در دست مردم است. توسعه ورزش تیراندازی به اهداف پروازی، علاقه مندان به شکار را به این ورزش معطوف خواهد کرد تا کمتر به شکار گونه های حیات وحش بروند و به محیط زیست آسیب برسانند.

وی پس از گفتگو با ورزشکاران و مربیان به جوخه رفت و پس از آموزشی کوتاه، تفنگ به دست شد و جالب اینکه اولین تیر نشانه را به هدف متحرک پروازی زد و تعجب قهرمانان را برانگیخت.

دبیر فدراسیون در توضیحاتی گفت: ما در اینجا ظرفیت پذیرش 700 نفر را داریم و اکنون فقط بخشی از این ظرفیت استفاده می شود. وی ادامه داد: پیش از این فشنگها و نشانه های پرتابی خارج از کشورتولید می شد اما در حال حاضر در ایران تولید می شود و اهداف پروازی نیز از جنس مواد برگشت پذیر است و آسیبی به محیط زیست نمی زند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی حاضرر شد و توضیحات مسئولان درباره طرح مسقف کردن این ورزشگاه را شنید و پس از آن به دریاچه آزادی و محل فدراسیون قایقرانی رفت و با مسئولان این ورزش و تعدادی از بازیکنان تیم های کانوپولو دیدار کرد.

از نکات این دیدار، توجه رئیس شورای شهر به دو اثر هنری بود. تابلو نقاشی با موضوع قایقرانی در ورودی فدراسیون و مجسمه ورزشکار قایقران در محوطه بیرونی فدراسیون که این آثار را دو نفر از هنرمندان قایقران خلق کرده بودند. به پیشنهاد رئیس شورا قرار شد شناسنامه هر دو اثر و نام پدیدآورنده آنها در کنارشان نصب شود.

رئیس شورای شهر همچنین از پروژه نیمه کاره بزرگترین استادیم مسقف ویژه بانوان با ظرفیت 40هزار نفر دیدن کرد. این پروژه سه سال است که متوقف شده و پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است.

وی درباره روند تکمیل این پروژه اظهار داشت: در صورتی که بودجه تامین شود، این ورزشگاه، ظرف سه سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و ظرفیت ارزشمندی برای ورزشهای گروهی در فضای سالنی، به ویژه برای بانوان، به وجود خواهد آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: امکانات مجموعه ورزشی آزادی، متعلق به 40 سال پیش است و ما باید با همکاری نهادهای مختلف این مجموعه ارزشمند را حفظ کنیم.

مسجدجامعی همچنین گفت: فضای سبز وسیع مجموعه آزادی در ادامه فضای سبز منطقه 22 در تلطیف و تسویه هوای تهران موثر است اما من طراوت و نشاط لازم را در این فضای سبز نمی بینم و به نظرم دلیل آن کمبود آب در این مجموعه است. تبدیل سیستم سنتی آبیاری به سیستم های نوین آبیاری قطره ای می تواند بهره برداری از منابع آب برای احیا و نگهداری فضای سبز را بهبود بخشد.

رئیس شورا قول داد بحث فضای سبز مجموعه آزادی را از طریق مدیریت شهری پیگیری کند.

سخت‌ترین کار دنیا، تربیت نیروی انسانی است / والیبالیست ها برای مردم شادی و غرور ملی آفریدند

در ادامه مسجد جامعی به فدراسیون والیبال رفت و با محمدرضا داورزنی، رئیس و سایر اعضای این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.

احمد مسجد جامعی در این دیدار با قدردانی از ملی پوشان شایسته کشورمان، گفت: سخت‌ترین کار دنیا، تربیت نیروی انسانی است. کسی که در این زمینه قدم بردارد، در همه زمینه‌ها می‌تواند موفق باشد که فدراسیون والیبال این کار را انجام داده است.

وی با اشاره به تاثیر پیروزی های پی در پی تیم ملی کشورمان، اظهار داشت: این پیروزی ها نه تنها در سطح جامعه موجب شادی و غرور ملی می شود، بلکه در مناسبات جهانی نیز نام ایران بر سر زبان‌ها می افتد و ورزش ایران جایگاه ویژه ای می یابد.

مسجدجامعی تاکید کرد: حضور ما در مقاطع جهانی باید مستمر باشد. با برنامه‌ریزی ‌برای والیبال بانوان نیز می‌توانیم حضور بین‌المللی تاثیرگذاری داشته باشیم.

پیش از صحبت های رئیس شورای شهر تهران؛ محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز، ضمن تقدیر و تشکر از حضور احمد مسجدجامعی و همراهان، به ارایه گزارشی از روند پیشرفت تیم ملی والیبال کشورمان پرداخت. داورزنی در بخشی از سخنانش گفت: بر اساس قوانین فدراسیون جهانی والیبال باید حضور بانوان تماشاگر را در سالن‌های والیبال فراهم کنیم. این موضوع را دنبال می‌کنیم تا با لحاظ شرایط مورد نظر در نظام اسلامی این موضوع تحقق یابد و خللی در پیشرفت های ورزشکاران ملی پوش به وجود نیاید.

وی ادامه داد: ما نباید نگران آینده این رشته باشیم چرا که در رده های جوانان و نوجوانان چند تیم خوب تربیت کرده ایم که آینده سازان تیم ملی هستند. ما در این کشور ثابت کردیم با برنامه ریزی راهبردی بلندمدت و اعتماد به نفس می توانیم به هر هدفی دست یابیم.

داورزنی اعضای تیم والیبال را به لحاظ شخصیت فرهنگی و اخلاقی در سطح بالایی دانست و گفت: تماشاگران این رشته نیز مثل بازیکنانش از فرهنگ و شخصیت والایی برخوردارند.

گفتنی است قرار بود اهالی تهرانگردی، ناهار را در کنار ملی پوشان والیبال صرف کنند که به دلیل بازی حساس جمعه شب ایران مقابل لهستان، این دیدار به زمان دیگری موکول شد.

کد خبر 264127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha