همشهری آنلاین: منابع امنیتی عراق روز شنبه اعلام کردند که نیروهای ویژه عراقی توانستند ساختمان‌های دولتی در تکریت را تحت کنترل خود در آورند.

عراق

به گزارش پایگاه خبری المسله، یک مقام امنیتی در استان صلاح الدین عراق گفت: نیروهای امنیتی با پشتیبانی عشایر ˈالجبورˈ و حمایت نیروی هوایی موفق شدند طی عملیاتی همه ساختمان و موسسات دولتی از جمله ساختمان استانداری صلاح الدین را از کنترل تروریست‌های داعش خارج سازند.

این مقام عراقی که نامش ذکر نشده است، افزود: شماری از تروریست‌های داعش طی حملات نیروهای عراقی کشته و شماری گریختند.

وی یادآورشد: نیروهای امنیتی اکنون در صدد پاکسازی تمامی مناطق شهر تکریت هستند و طی ساعات آینده این مناطق به طور کامل آزاد می شود.

این در حالی است که نیروهای عراقی با حمایت گردان های دفاع مردمی موفق شدند فرودگاه تکریت و جاده سامرا- تکریت را از لوث تروریست ها پاکسازی کنند.

فرمانده نیروهای ویژه دستگاه مبارزه با تروریسم عراق روز پنجشنبه 5 تير گذشته اعلام کرده بود که نیروهای نخبه عراقی با همکاری با ارتش عملیات پاکسازی شهرهای تکریت، سامرا و بیجی از عناصر شبکه داعش را آغاز کرده‌اند.

یک مقام امنیتی دیگر نیز گفت: ارتش عراق با حمایت گردان های دفاع مردمی موفق شد 60 تروریست را در شهر تکریت به هلاکت برساند و ادوات نظامی آنان را منهدم کنند.

از سوی دیگر عشایر شهر موصل در استان نینوا با صدور بیانیه ای اعلام کردند که عشایر این استان برای آزاد سازی مناطق تحت سیطره داعش در نینوا، یک لشگر نظامی تشکیل داده است.

بنا به گفته منابع امنیتی، ارتش عراق همچنین موفق شد سد ˈحدیثهˈ در الانبار را از کنترل تروریست های داعش خارج کند.

کد خبر 264103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha