گروه اقتصادی: چندی پیش از سوی مسئولان بانک مسکن اعلام شد که متقاضیان وام 18 میلیون تومانی صندوق پس‌انداز مسکن با تشکیل پرونده، از دوم تیر ماه، می‌توانند از تسهیلات 11‌درصدی بهره‌مند شوند.

این مصوبه جدید مشمول حال صاحبان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن که از این تاریخ سررسید تسهیلات آنها فرا می‌رسد، نیز شده است.

پس از ابلاغ این بخشنامه حتی آن دسته از متقاضیان خرید مسکن که قراردادهای آنها با نرخ کارمزد 13 درصد به دفتر خانه‌ها فرستاده شده بود، با اصلاح این نرخ به 11 درصد، روند کاری خود را ادامه دادند.

در همین رابطه یکی از مسئولان بانک مسکن نیز در پاسخ به این پرسش که آیا این بخشنامه عطف به ما سبق هم خواهد شد، اظهار کرد: این بخشنامه تنها شامل حال صاحبان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن که از 2 تیر ماه  موعد سررسید تسهیلاتشان است خواهد شد.

وی در عین حال گفت: این وام تنها برای خرید، احداث و تکمیل واحدهای مسکونی با حداقل یک سال دوره انتظار به متقاضیان پرداخت می‌شود.

همچنین نرخ سود وام‌هایی که از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان‌ پرداخت می‌شود نیز 9 درصد و نرخ سود سایر تسهیلات در عقود مبادله‌ای 12 درصد خواهد بود.

به گزارش همشهری حداقل متوسط موجودی لازم در هر دوره انتظار برای دریافت وام 10 میلیون‌ تومانی ، یک میلیون و 400 هزار تومان، وام 12 میلیون تومانی ، یک میلیون و 700 هزار تومان، وام 15 میلیون تومانی، 2 میلیون و 200 هزار تومان  و وام 18 میلیون تومانی ، 2 میلیون و600 هزار تومان است.

به عبارت دیگر اگر افرادی بخواهند در کوتاه‌ترین زمان برای دریافت این وام‌ها اقدام کنند، برای وام 9 میلیون تومانی باید 4 میلیون و 500 هزار تومان در دوره 12 ماهه در حساب خود بگذارند.

این مبلغ برای وام 10 میلیون تومانی، 5 میلیون تومان، برای وام 12 میلیون تومانی، 6 میلیون تومان، برای وام 15 میلیون تومانی، 7 میلیون و 500 هزار تومان و برای وام 18 میلیون تومانی 9 میلیون تومان به مدت 12 ماه خواهد بود.

دوره بازپرداخت وام‌های فوق نیز ظرف 12 تا 18 سال تعیین شده است.

تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در تهران با شماره تلفن 1830 و در شهرستان‌ها با شماره تلفن 66749001 – 021، مرکز مشاوره و اطلاع رسانی بانک مسکن، تماس حاصل کنند.

کد خبر 26360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز