گروه بورس: تازه‌ترین اخبار دریافتی از جدی‌تر شدن حضور یک سرمایه‌گذار عرب برای خرید سهام مخابرات ایران حکایت دارد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ضمن تایید ارائه درخواست این سرمایه‌گذار عرب به صورت تلویحی اشاره کرد: موضوع ارائه پیشنهاد یک سرمایه‌گذار روس چندان جدی نیست و این خبر فقط یک جنجال‌ رسانه‌ای بوده است.

صابر فیضی تاکید کرد: مشتری عرب سهام مخابرات از طریق بانک اسلامی دبی به مدیران مخابرات ایران پیغام داده که خواهان خرید سهام این شرکت است.

وی افزود: مسئولان مخابراتی ایران نیز به آنها پیغام داده‌اند که می‌توانند از طریق مسیر قانونی و مراجعه به سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای خرید سهام شرکت مخابرات اقدام کنند.

وی همچنین درباره حضور یک مشتری روسی برای خرید سهام شرکت مخابرات گفت: هنوز هیچ مذاکره‌ای در این خصوص انجام نشده است و این موضوعی است که بیشتر در رسانه‌ها طرح شده است. در هر صورت هر سرمایه‌گذار خارجی که قصد خرید سهام شرکت مخابرات ایران را دارد باید براساس قوانین ایران از سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی مجوز دریافت کند.

وی در پاسخ به این پرسش که سهام شرکت مخابرات در چه تاریخی در بورس عرضه می‌شود گفت: در حال حاضر منتظر برگزاری جلسه نهایی با سازمان خصوصی‌سازی هستیم، تقریباً تمامی موارد نهایی شده و ما نیز همه اطلاعات را ارائه داده‌ایم.وی تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که عرضه سهام شرکت مخابرات تا پایان تیر ماه قطعی خواهد شد.

فیضی درباره ارزش کل سهام شرکت مخابرات گفت: هنوز برآوردی در این زمینه انجام نشده و ارزش سهام ما بستگی به تعداد مشترکان دارد.

در حال حاضر سرمایه این شرکت 14 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که در روزهای گذشته نیز مسئولان سازمان خصوصی‌سازی نیز اخبار و شایعات منتشر شده درباره حضور چند مشتری خارجی برای خرید سهام مخابرات را تایید کرده بودند.

اما هنوز به درستی خبری از نام و ملیت این شرکت‌ها در دست نیست. این در حالی است که بر اساس اخبار تایید نشده شرکت الاتصالات امارات متحده عربی و یک مشتری روسی به نام میخاییل فریدمن از مشتریان پر و پا قرص شرکت مخابرات ایران هستند.

شبکه فاکس نیوز نیز شنبه هفته گذشته در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: میخاییل فریدمن 43 ساله که دامنه فعالیت شرکت عظیم او در روسیه به اروپای غربی و حتی آمریکا نیز کشیده شده تلاش می‌کند که سهام عمده شرکت مخابرات ایران را خریداری کند.
این شبکه اعلام کرد: فریدمن صاحب بزرگترین شرکت بانکی مخابراتی روسیه به نام آلفا بانک است.

شرکت آلفا بانک هم‌اکنون 9 ماه است که روی طرح خرید سهام یک شرکت تلفن همراه ایرانی به قیمت 20 میلیون دلار فعالیت می‌کند.

اخبار تایید نشده حاکی از آن است که این مذاکره با شرکت تالیا صورت گرفته است.
معاون سازمان خصوصی‌سازی پیش از این درباره مشتریان خارجی شرکت مخابرات گفته بود: تا زمان نهایی شدن میزان دقیق واگذاری و پذیرش این شرکت بورس نمی‌توان نامی از مشتریان خارجی مخابرات برد.

وی افزوده بود: برای این کار ابتدا باید سهام مخابرات در بورس پذیرش و پس از آن دولت تصمیم بگیرد که چه میزان از سهام این شرکت باید به مشتری داخلی و چه میزان به مشتری خارجی تعلق بگیرد. به گفته وی سهام مخابرات تا شهریور ماه در بورس پذیرفته خواهد شد.

کد خبر 26342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز