چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس فدراسیون جهانی فوتبال، اسکان و حمل‌ونقل را دو مشکل اساسی در برگزاری جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی می‌داند

به گزارش دویچه وله، اگر چه نگرانی های ناشی ازعدم تکمیل استادیوم های ورزشی همچنان به قوت خود باقی است اما سپ بلاتر بار دیگر تأکید کرد که جام جهانی ۲۰۱۰ فوتبال درآفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

 رییس ۷۱ ساله فیفا افزوده است: اما تعداد اتوبوس ها و هواپیما ها بسیار کم است.

این مشکلات احتمالا منجر به بروز اختلافاتی بر سر حق‌فرود هواپیماها میان هواپیمایی امارات، به عنوان اسپانسر فیفا و هواپیمایی آفریقایی جنوبی و شریکش لوفت‌هانزای آلمان خواهند شد.

 بلاتر در عین حال تأکید کرد که:این مشکلات همگی مشکلاتِ منطقی هستند که مسلماً با گفتگو حل‌ خواهند شد.

  او در عین حال نگرانی چندانی در مورد امنیت بازی‌ها از خود نشان نداد و افزود:اگر بدانیم که  قرار است جایی اتفاقی رخ دهد اقدامات پیشگیرانه انجام خواهیم داد. اگر در آفریقای جنوبی مرغی سربریده شود، شخص بدبین در مورد آن جاروجنجال به راه می‌اندازد، در حالیکه اتفاق خطرناک همه جای دنیا خطرناک است ،حتی در آمریکا.

بلاترهمچنین از پاسخ در مورد اصول انتخاب میزبان‌ها که بر اساس قاره‌ها و بصورت گردشی انجام می‌شود طفره رفت. به گفته‌ی او میزبان جام‌جهانی سال ۲۰۱۴ تنها از قاره‌ی آمریکای جنوبی انتخاب خواهد شد و برزیل تنها کشوری است که برای میزبانی اعلام آمادگی کرده است.

او در ادامه با مطرح کردن بحث انتخاب میزبان بدون توجه به قانون گردش قاره‌ای ‌افزود:یا قانون فعلی بر اساس گردش قاره‌ای ادامه می‌یابد یا همینجا اعلام می‌کنم که میزبان ها  بدون توجه به قاره‌هایشان انتخاب خواهند شد که به این ترتیب شاهد تحرکات بیشتری خواهیم بود.

بلاتر افزود: خشونت حتی در دقایق پایانی لیگ‌های برتر اروپایی هم دیده می‌شود و نه تنها تماشاچیان که حتی بازیکنان هم گاهی دست به خشونت می‌زنند.

 او در ادامه به مسئولین باشگاه ها و بازیکنان حرفه ای در این مورد هشدار داد و افزود:یک جای کار ایراد دارد. مسئولیت اجتماعی بازیکنان و مربیان آغاز می‌شود.

کد خبر 26340

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز