همشهری آنلاین: معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هیجانات منفی در بین مردم نگران کننده است گفت: یرانیان به سختی شاد می‌شوند.

گلزاری

به گزارش ایسنا، دکتر محمود گلزاری،معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان، در مراسم افتتاح سی و دومین اردوهای فرهنگی تفریحی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد کشور که در اردوگاه امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز مردم ایران این است که هیجانات منفی و ناخوشایند در میان آنها بیش از هیجانات مثبت غلبه دارد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شادی در میان ایران بسیار کم رنگ شده و جای خود را به اضطراب، عصبانیت و غم داده است.

گلزاری افزود: ایرانیان به سرعت غمگین می‌شوند و همواره نگران آینده هستند که همین امر باعث شده احساس شادی در آنها به سختی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار افرادی که به دلیل ضرب و جرح و درگیری به زندان افتاده‌اند بیش از کسانی است که به دلیل جرایم وابسته به مواد مخدر در زندان به سر می‌برند .

گلزاری تصریح کرد: روانشناسان طی 15 سال اخیر به دنبال راههایی برای افزایش هیجانات مثبت در میان مردم بوده‌اند و به موفقیت‌هایی نیز دست یافته‌اند.

وی گفت: یکی از راههای افزایش هیجانات مثبت برنامه‌ریزی برای استفاده از اوقات فراغت و اختصاص وقتی برای استراحت و تفریح است.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: شرکت دراردوهای دانش‌آموزی و خانوادگی زمینه مساعدی برای پرکردن اوقات فراغت بخشی از جامعه فراهم می‌کند.

بنابراین باید شرایطی فراهم شود که دانش آموزان در این اردوها کمتر با برنامه‌ها و فعالیت‌های اجباری درگیر باشند و بیشتر از فضایی که در آن قرار گرفته‌اند استفاده کرده و به آرامش روحی و جسمی برسند.

گلزاری با اشاره به فرمایش امام رضا (ع) در خصوص تقسیم‌بندی ساعات شبانه روز گفت: مردم باید زمان خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که هم برای کار، عبادت، روابط اجتماعی وهم برای تفریح وقت داشته باشند.

وی در پایان گفت: تفریح نقش به سزایی در سلامت روح و جسم افراد و استحکام بنیان خانواده‌ها دارد. بنابراین مردم نباید نسبت به نحوه پرکردن اوقات فراغت خود بی‌تفاوت باشند.

کد خبر 263377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha