همشهری آنلاین: پرسشی که در حال حاضر در مورد آینده فوتبال ایران در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مطرح بوده، این است که تیم ملی در چه صورت می‌تواند به دور بعدی این رقابتها صعود کند.

تیم ملی فوتبال

مهر نوشت: تیم فوتبال آرژانتین با برد یک بر صفر مقابل ایران، با 6 امتیاز و تا پیش از برگزاری دیدار پایانی، به عنوان تیم صدرنشین گروه F راهی دور بعدی رقابتها شده است. بوسنی و هرزگوین هم با شکست یک بر صفری که برابر نیجریه متحمل شد و با قبول شکست مقابل آرژانتین در دیدار نخست، از دور رقابتها حذف شد.

با این نتایج صعود آرژانتین به مرحله دوم جام قطعی شده اما اکنون همه چیز برای دو تیم ایران و نیجریه به بازی آخر کشیده شده است. حال پرسش اینجاست چه تیمی به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی می‌شود و چه تیمی از بین ایران و نیجریه حذف خواهد شد.

نیجریه در صورت پیروزی مقابل آرژانتین به عنوان تیم نخست گروه راهی مرحله بعد خواهد شد و با تیم دوم گروه E که احتمالا یکی از تیم‌های سوییس و اکوادور خواهد بود، بازی می‌کند. با این نتیجه تیم ایران از دور رقابتها حذف می‌شود و احتمالا آرژانتین در مرحله بعدی با تیم اول گروه E، یعنی فرانسه رودررو می‌شود.

حالت دوم تساوی نیجریه با آرژانتین است. در این صورت هم آرژانتین با 7 امتیاز و نیجریه با 5 امتیاز راهی مرحله بعد می‌شوند. چراکه ایران در صورت پیروزی بر بوسنی و هرزگوین باز هم چهار امتیازی شده و وداع تلخی با جام بیستم خواهد داشت.

حالت سوم هم باخت نیجریه مقابل آرژانتین است که البته خود این حالت هم چند حالت دارد. اگر نیجریه ببازد و ایران مقابل بوسنی و هرزگوین به پیروزی دست پیدا نکند، این تیم آفریقایی پس از آرژانتین، به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد خواهد شد.

اما اگر نیجریه با اختلاف بیش از یک گل به آرژانتین ببازد، ایران با هر نتیجه‌ای بوسنی و هرزگوین را ببرد، به عنوان تیم دوم گروه به مرحله دوم صعود خواهد کرد. اگر نیجریه با یک گل به آرژانتین ببازد، ایران باید با تفاضل 2 گل مقابل بوسنی و هرزگوین به برتری برسد تا بدون هیچ حرف و حدیثی به عنوان تیم دوم، راهی مرحله بعدی شود.

البته در حالت سوم هم اگر نیجریه با یک گل به آرژانتین ببازد و ایران با یک گل از سد بوسنی و هرزگوین بگذرد، آن گاه پای قرعه کشی به میان می‌آید و این قرعه است که تعیین می‌کند چه تیمی باید در رقابتها بماند و چه تیمی به خانه بازگردد.

جدول رده‌بندی گروه F

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 آرژانتین 2 2 - - 3 1 2 6
2 نیجریه 2 1 1 - 1 - 1 4
3 ایران 2 - 1 1 - 1 1- 1
4 بوسنی 2 - - 2 1 3 2- -
کد خبر 263356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha