گروه اجتماعی: با تصویب شورای عالی رفاه در سال جاری تغییری در سطوح درآمدی مبنای پرداخت حق بیمه روستاییان داده نشده است و همچنان سطوح درآمدی مبنای دریافت حق بیمه 90 تا 150 هزار تومان است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اعلام کرد: بنابراین روستاییان و عشایر با پرداخت 54 هزار تا 90هزار تومان برای یک سال یک خانواده  بیمه می‌شوند.  در همین رابطه دولت بین 108 تا 180 هزار تومان به عنوان سهم دولت منظور کرده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نسبت به عملکرد کارگزاران بررسی و در صورت عدم فعالیت و یا ضعیف بودن هر کدام از کارگزاری‌ها، کارگزاری جدید جایگزین می‌شود.

به گزارش مرکز خبری امید، وی با بیان این که  صندوق، کارگزاران خود را از بین تعاونی‌های تولید روستایی و عشایری و دهیاری‌ها انتخاب کرده است، افزود: برخی از کارگزاران که فعالیت چندانی نداشته‌اند، صندوق با آنها لغو قرارداد می‌کند، ضمنا در استان سیستان و بلوچستان که روند بیمه شدن کند بود، هفت شرکت تعاونی عشایری در ماه‌های اخیر فعال شدند که توانسته است تعداد بیمه‌شدگان را از کمتر از یکهزار به سه هزار خانوار برساند و امیدواریم تا یک ماه آینده به10 هزار خانوار  برسد.

موسویان به روستاییان و عشایر توصیه کرد: پس از پایان دوره پرداخت نسبت به پرداخت حق بیمه دوره جدید اقدام کنند که به دلیل قطع رابطه از مزایای صندوق بی‌بهره نشوند. وی افزود: صندوق تاکنون بیش از 383 هزار خانوار را تحت پوشش بیمه‌ای برده است که برخی از این بیمه‌شدگان سومین سال عضویت خود در صندوق را تمدید کردند.

به گفته موسویان نزدیک به یکهزار خانوار مستمری‌بگیر به دلیل فوت سرپرست خانواده خود تحت پوشش صندوق هستند و ماهیانه یکصد هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، همچنین اظهار داشت: در سفرهای استانی هیات وزیران به استان‌های کردستان، مازندران، گیلان، یزد، اصفهان و سمنان، 6مصوبه در خصوص لزوم همکاری استانداری‌ها، صدا و سیمای استان و جهاد کشاورزی با صندوق به منظور افزایش بیمه شدگان در این استانها داشته است که متاسفانه به جز در استان اصفهان و کردستان و تا حدودی استان مازندران در مابقی استانها اقدام موثری از طرف دستگاه‌های مذکور صورت نگرفته است.

 500 میلیارد تومان  برای بیمه روستاییان

از سوی دیگر معاون پارلمانی وزارت بهداشت، از تامین بودجه طرح پزشک خانواده در قالب طرح بیمه روستاییان خبر داد. حسن امین‌لو در ارتباط با تامین اعتبار طرح پزشک خانواده در سال جاری، گفت: طرح پزشک خانواده با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان اجرا می‌شود که در بحث کلان این موضوع، بیمه روستاییان قرار دارد.

به گفته معاون پارلمانی وزارت بهداشت، در سال جاری نزدیک به 500میلیارد تومان اعتبار برای بیمه روستاییان اختصاص یافته است که هزینه‌های اجرایی طرح پزشک خانواده نیز از همین محل تامین اعتبار خواهد شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: بیمه روستاییان به دنبال فراهم‌سازی امکانات پزشکی و درمانی در تمامی نقاط روستایی کشور است که اجرای طرح پزشک خانواده به تحقق این امر کمک می‌کند.

کد خبر 26334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز