همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی گفت: نیت اصلی خیرین مسکن سازان کشور برطرف کردن فقر شهری است. عمده ساکنین بافت‌های فرسوده شهری گروه‌هایی هستند که برای تامین مسکن خود نیازمند کمک هستند و همکاری مشترک بین انجمن خیرین مسکن سازان و وزارت راه و شهر سازی می‌تواند بخشی از مشکلات اقشار کم درآمد برای تامین مسکن را بر طرف کند.

امضای یک تفاهم‌نامه‌

شهروندان نوشت: "تفاهم‌نامه تامین مسکن اقشار کم درآمد با استفاده از توان خیرین مسکن ساز" صبح امروز ۳۱ خرداد ماه با حضور دکتر محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی، مهندس سلگی مدیر عامل انجمن خیرین مسکن سازان ایران، مهندس اعلایی رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد و جمعی از مسوولان شرکت عمران و بهسازی ایران در این شرکت امضاء شد.

در این نشست دکتر ایزدی مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان این‌که نیت اصلی خیرین مسکن سازان برطرف کردن فقر شهری است، یادآور شد: عمده ساکنین بافت‌های فرسوده شهری گروه‌هایی هستند که برای تامین مسکن خود نیازمند کمک هستند. همکاری متقابل این انجمن و سازمان عمران و بهسازی می‌تواند به بخشی از برنامه‌های تامین مسکن برای این قشر جامعه جامه عمل بپوشاند.

معاون وزیر راه با بیان این‌که امضای این تفاهم‌نامه به تنهایی شاید خیلی مهم نباشد، اظهار کرد: عملیاتی شدن تفاهم‌نامه همکاری با خیرین مسکن سازان کشور از امضاء آن مهم‌تر است.

وی افزود: پس از امضاء این تفاهم‌نامه باید کارگروهی بین بخش‌های وزارت راه و انجمن خیرین مسکن سازان تشکیل شود تا برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای انجام همکاری مشترک انجام شود.

ایزدی عنوان کرد: یکی از مواردی که باید در بهسازی بافت فرسوده به آن توجه کرد افزایش کیفیت ساخت است. همواره در بافت‌های فرسوده ساخت و سازهایی انجام می‌شود اما کیفیت این ساخت و سازها مناسب نیست، برای بالا بردن کیفیت ساخت و سازها باید نظام مهندسی با ابزارهای خود وارد شوند تا بر کیفیت ساخت و سازها افزوده شود.

مهندس منوچهر سلگی در ادامه این نشست با اشاره به تاکید دکتر آخوندی بر همکاری انجمن خیریه مسکن سازان با وزارت راه و شهر سازی تصریح کرد: انجمن خیرین مسکن سازان در همه استان‌ها کشور شکل گرفته است و تعداد ۳۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به این‌که تعداد ۱۵۰۰ نفر از خیرین مسکن سازان و اعضاء هیات مدیره در همه استان‌های کشور فعال هستند، یادآور شد: با همکاری این انجمن تا کنون تعداد زیادی از خانواده‌های کم درآمد صاحب خانه شده‌اند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن سازان کشور با بیان این‌که این تفاهم‌نامه پیرو دستور دکتر آخوندی برای همکاری بین خیرین مسکن سازان و وزارت راه و شهرسازی تنظیم شده است، اذعان کرد: این ارتباط کاری در چارچوب تفاهم‌نامه می‌تواند گام موثری برای اجرای طرح مسکن اجتماعی نیز باشد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی لازم را داریم تا در بافت‌های فرسوده شهری به صورت پراکنده واحدهای مسکونی ایجاد کنیم تا به خانواده‌های کم‌ درآمد واگذارشود.

سلگی با بیان این‌که انجمن خیرین مسکن سازان در راستای اهداف حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) فعالیت می‌کند، اذعان کرد: انجمن خیرین مسکن سازان آمادگی کامل برای همکاری در موضوع مسکن اجتماعی و ایجاد مسکن برای اقشار کم درآمد را دارد.

در ادامه مهندس حسین اعلایی رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد نیز با بیان این که عدم امنیت ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده مهم‌ترین مشکلی است که ساکنان این مناطق با آن مواجه هستند، گفت: انجمن خیرین مسکن سازان با کمک سازمان نظام مهندسی با مشارکت در ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهری می‌تواند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت کند.

وی افزود: در بحث بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری می‌توان با مردم همکاری متقابل داشت به این ترتیب که انجمن ملک شخصی افراد کم درآمد را بازسازی کند و با این روش افراد از سکونت‌گاه‌های اصلی خود بیرون رانده نمی‌شوند بلکه با استفاده از تسهیلات خانه‌هایامن و راحت در بافت‌های فرسوده شهری برای اقشار کم درآمد جامعه ساخته خواهد شد.

اعلایی با اشاره به تسهیلاتی که نظام مهندسی در اختیار افراد قرار می‌دهد، گفت: سازمان نظام مهندسی برای ساخت در محدوده بافت فرسوده ۴۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه ساخت به متقاضیان می‌دهد.

تفاهم نامه‌ تامین مسکن اقشار کم درآمد با استفاده از توان خیرین مسکن ساز با همکاری علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سید محمد پژمان رییس سازمان ملی زمین و مسکن، دکتر حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی، هادی درفشی رییس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن سازان، محسن نریمان معاون وزیر راه و دکتر محمد سعید ایزدی مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی به مدت سه سال امضاء شد.

کد خبر 263234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha