مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل برج میلاد با اشاره به اینکه ۱۹۴ غرفه در ماه رمضان برای ارائه خدمات به شهروندان در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه‌ها در غالب جشنواره رمضان و از تاریخ ۸ تیر الی ۱۴ مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، فرزاد هوشیار در نشست خبری خود با اشاره به اینکه مجموعه برج میلاد در طول سال و به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند، این برنامه‌ها با حضور توده‌های مردمی طراحی شده است، اظهارداشت: نوروز، رمضان، تابستان، دهه کرامت و ولایت، محرم و صفر و دهه فجر 7 قله مناسبتی است که برنامه‌های متعددی در برج میلاد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این 7 قله مناسبتی به دنبال فضایی هستیم که توده‌های مردمی بتوانند در این یادمان ملی (برج میلاد) با خانواده‌هایشان حضور پیدا کنند و از خدمات درنظر گرفته شده استفاده کنند.

هوشیار به جشنواره رمضان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این جشنواره از 8 تیر (اول ماه رمضان) آغاز خواهد شد و تا 10 مرداد (4 شوال) ادامه پیدا خواهد کرد.

هوشیار خاطرنشان کرد: برنامه‌های در نظر گرفته شده در جشنواره رمضان از ساعت 18 آغاز خواهد شد و تا ساعت 2 بامداد ادامه دارد ضمن اینکه برنامه‌های مختلفی در ایام رمضان تدارک دیده شده است.

مدیرعامل برج میلاد بیان داشت: برنامه‌های در نظر گرفته شده با هدف رضایت خانواده‌ها است چرا که برنامه‌های برج میلاد برای سنین مختلف (کودک تا سالمند) طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره رمضان برنامه‌های متعددی را به عنوان شادی حلال در ماه رمضان با 3 محور (فصل زندگی - هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی) طراحی کرده است.

هوشیار در ادامه نشست خبری خود به محورهای طراحی شده تحت عنوان شادی حلال در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: سعی شده است دچار شعارزدگی نشویم و خانواده‌ها با یک جریان شاد در شبهای رمضان همراه باشند.

مدیرعامل برج میلاد ادامه داد: بیش از 194 غرفه با حضور 400 اپراتور از یک ساعت قبل از افطار آمادگی پذیرش شهروندان را دارند و خانواده‌ها می‌توانند شب به یاد ماندنی را در مجمو.عه برج میلاد سپری کنند.

وی افزود: محتوای برنامه‌های سال 93 در جشنواره رمضان 1.3 دهم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

هوشیار بیان داشت: مجموعه برج میلاد تلاش کرده است موجی نویی را در حوزه‌های متعدد برای فراهم کردن برنامه‌های شاد حلال ایجاد کند که در این زمینه خانواده خا می‌توانند غرفه‌های مرد نظر از جمله غرفه سبک زندگی، تغذیه اسلامی، بازی‌های دینی، سرگرمی‌های قرانی، غرفه لباسهای ایران، چایخانه سنتی، ایرانی و اسلان، آموزش بازی‌ها ، غرفه رسانه‌های جدید، عکاسخانه تهران، غرفه طب سنتی و ... استفاده کنند.

مدیرعامل برج میلاد در ادامه نشست خبر یخود با بیان اینکه جشنواره رمضان دارای 8 بخش است، گفت: 70 درصد از غرفه‌ها به ضورت رایگان به خانواده‌ها خدمات می‌دهند و خانواده‌ها می‌توانند از ساعت 18 الی 2 بامداد از غرفه‌های متعدد از جمله غرفه کارت عروسکی، غرفه کودک و نوجوان، غرفه کارناوال کودک، قصه‌گویی‌های مذهبی، صنایع دستی، غرفه خیریه‌ها، غرفه ایستگاه‌های غذاهای ایرانی و ... استفاده کنند.

هوشیار خاطرنشان کرد: برخشی که در جشنواره رمضان در نظر گرفته شده است تحت عنوان نقش بین‌المللی رمضاتن میراث مسلمانان است که در این بخش 10 کشور از جمله لبنان، پاکستان، اندونزی، سوریه، ژاپن، فلسطین، قزاقستان، قرقیزستان و ترکیه حضور دارند.

وی افزود: در بخش بین‌الملل رمضان، میراث مسلمانان، محصولات فرهنگی کشورهای مسلمان و همچنین آئین‌های فرهنگی آنها از جمله موسیقی محل کشورها، مشاوره‌های گردشگری، ارائه می‌شود.

هوشیار افزود: در جشنواره رمضان 10 غرفه نیز به آئین‌های عشایر ایران زمین اختصاص پیدا کرده است که در این غرفه‌ها موسیقی‌های عشایر ایران با حضور 6 قوم پخش خواهد شد.

مدیرعامل برج میلاد بیان داشت: تمهیداتی برای پخش برنامه‌های برج میلاد اط ریق تلویزیون و رادیو در نظر گرفته شده است بطوریکه هرشب در ساعت 9:45 در شبکه 5 برنامه برج میلاد به صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

هوشیار افزود: بخش ویژه‌ای که در جشنواره رمضان پیش‌بینی شده است، اطعام ایتام تهرانی توسط خیرین به طوریکه هرشسب 20 از 100 کودک یتیم میزبان خیرین در یادمان ملی خواهند بود و پس از افطار از مجموعه امکانات برج میلاد استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه نشست خبری خود به برخی دیگر از برنامه‌های در طراحی شده در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در این ایام طبقه تجاری برج میلاد به غرفه های مذهبی اختصاص پیدا خواهد کرد ضمن اینکه نمایشگاه فرش دستباف و تابلوفرش‌های ایرانی با موضوعات قران کریم در طبقه دیگر برج میلاد عرضه خواهد شد.

هوشیار گفت: برنامه دیگری که در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه طراحی شده است ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی است به طوریکه در این برنامه هیات‌های زنانه شهر تهران بزرگترین سفره نزری را در شب ولادت امام حسن مجتبی در برج میلاد پهن خواهند کرد.

مدیرعامل برج میلاد گفت: بیش از 500 هیأت زنانه شهر تهران در این برنامه شرکت خواهند کرد و بزرگترین سفره نزری امام حسن مجتبی را پهن می‌کنند.

هوشیار گفت: برنامه دیگری که در ماه رمضان در نظر گرفته شده است در دو بخش است بطوریکه در نیمه اول ماه مبارک رمضان نمایشگاه تابلو فرش و درنیمه دوم ماه رمضان نمایشگاه بزرگ شیرینی، نوشیدنی و شکلات ارائه خواهد شد.

وی افزود: برنامه هایی که در برج میلاد در نظر گرفته شده است همه سلیقه‌ها را تحت پوشش قرار خواهد داد ضمن اینکه سال گذشته هرشب 30 هزار نفر در برج میلاد برای استفاده از برنامه‌های متنوع حضور پیدا کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این آمار به 40 هزار نفر برسد.

وی گفت: همزمان با برگزاری جشنواره رمضان در برج میلاد، برنامه‌های دیگری نیز در باغ‌موزه دفاع مقدس و چند نقطه دیگر تهران برگزار خواهد شد.

هوشیار تاکید کرد: همزمان با برگزاری برنامه‌های متنوع در غالب جشنواره رمضان، دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برج میلاد که به طور روتین و ثابت برگزار می‌شود در این ایام اجرا می‌شود.

مدیرعامل برج میلاد افزود: در شب‌های احیاء، برج میلاد تعطیل خواهد بود ضمن اینکه در نظر گرفته شده است که در چند شب ، برج میلاد میزبان قرآی برجسته مصری باشد.

هوشیار گفت: سینماهای برج میلاد با اکران 3 فیلم در ماه رمضان برنامه‌های خود را ادامه خواهند داد ضمن اینکه دو نمایشنامه در غالب نمایش «آ سد کاظم» و یک نمایش مذهبی برای شب‌های رمضان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمهیداتی نیز برای استفاده بهینه شهروندان تهرانی از برنامه‌های برج میلاد پیش‌بینی شده است و خانواده‌ها زمان کمتری را در ترافیک سپری کنند بطوریکه بیش از 30 دستگاه ون برای این امر طراحی شده و امکان اسکان پیش از 7 هزار خودرو در مجموعه برج میلاد در نظر گرفته شده است.

هوشیار با بیان اینکه برنامه‌های برج میلاد هیچگونه تقابلی را با برنامه‌های درنظر گرفته شده در مساجد ندارد، گفت: مکتب ما مکتب مسجدی است و نوعی رفتار می‌کنیم که بر اعتلای فرهنگ مسجدی باشد.

مدیرعامل برج میلاد افزود: غرفه دیگری که در جشنواره رمضان طراحی شده است غرفه ستاد دیه استان تهران است که این مجموعه هرشب پرونده‌های زندانیانی که بخاطر رقم ریالی به زندان افتاده‌اند را در اختیار خیرین قرار می‌دهد تا با همکاری خیرین ، این گروه از زندانیان نیز از بند نجات پیدا کنند.

وی افزود: برج میلاد ریالی را بابت برگزاری برنامه‌های جشنواره رمضان از شهرداری دریافت نمی‌کند ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشت که هزینه‌ها در برج میلاد بسیار کم است و خانواده‌ها می‌توانند با پرداخت کمترین هزینه از بهترین امکانات استفاده کنند.

مدیرعامل برج میلاد در ادامه نشست خبری خود با تاکید بر اینکه موسیقی پاپ در برج میلاد جمع نشده است، گفت: شاید حجم و تعداد اجرا موسیقی پاپ کاهش پیدا کرده است و این هم به دلیل این است که موسیقی سنتی اولویت برج میلاد است.

هوشیار افزود: مجموعه برج میلاد فروش بلیط کنسرت سنتی را به کنسرت‌هاتی پاپ ترجیح می‌دهد چراکه موسیقی پاپ می تواند در مکان‌های دیگر از جمله اریکه ایرانیان و میلاد نمایشگاه بین‌المللی کنسرت اجرا کند اما اجرای موسیقی سنتی در سالن‌های دیگر با مشکلاتی روبرو است.

هوشیار تاکید کرد: تمام خواننده‌های پاپ از ابتدای سال در مجموعه برج میلاد اجرا داشتند و این در حالی است که ما با موسیقی پاپ هیچ زاویه‌ای نداریم.

مدیرعامل برج میلاد در پایان گفت: بزودی طرح‌های زیادی از جمله مسجد برج میلاد، حمام‌خانه ایرانی، دهکده اقوام ایرانی و... مطابق با طرح جامع در برج میلاد افتتاح خواهد شد.

کد خبر 263225

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha