همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز امنیت مرزهای ما در وضع نسبتا مطلوبی قرار دارد، گفت: ما در همه جای مرز استقرار داریم حتی در نقاطی که راه مناسبی ندارند، نیروی عملیاتی از مرزبانانمان موجود هستند.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه صد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور وزرای اطلاعات، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و وزیر کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران ادامه داد: در بعضی نقاط هم که پرمخاطره‌تر هستند، عزیزان سپاه در آن مناطق مستقر هستند که در بخش جنوب شرقی و شمال غربی کشور هوشیاری کافی وجود دارد.

وی افزود: در ماه‌های اخیر هم تغییراتی انجام شده و در واقع تقویت‌های نسبی صورت گرفته و مسیر بستن مرزها به صورت نسبی انجام شده و وضع ما در مجموع وضع مطلوبی است و مرزها در کنترل است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خطری کشور را تهدید نمی‌کند، اظهار کرد: اگر منظور از خطر تجاوز بیرونی است و شبیه آن چیزی است که در عراق، افغانستان و سوریه اتفاق افتاده است، خیر. از این جهت ما اقتدار کامل و اشراف اطلاعاتی و نیز آمادگی کامل داریم و چنین سناریوهایی در اینجا هرگز متصور نیست.

احمدی مقدم ادامه داد: اما اگر مفهوم این باشد که در مورد قاچاق انسان، موادمخدر و تردد غیرمجاز مرزها کاملا مسدود است، خیر؛ ما امروز نمی‌توانیم چنین ادعایی کنیم که در برابر این تهدیدها مرز ما صد درصد بسته و در کنترل است.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به گذشته وضعیت خیلی بهبود پیدا کرده است، گفت: گام‌هایی را که برخواهیم داشت به امید خدا در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم با توجه به آنها بگوییم که کنترل مطلوبتری خواهیم داشت.

کد خبر 263213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha