جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلیپه ششم (Felipe VI) سی ژانویه ۱۹۶۸ به دنیا آمد. وی که سومین فرزند خانوادۀ سلطنتی اسپانیاست، سال‌های کودکی خود را تحت حکومت فرانکو، دیکتاتور اسپانیا گذراند.

Felipe VI

شاهزادۀ آستوریاس (Asturias) از سال ۱۹۷۵ به عنوان وارث تاج و تخت اسپانیا انتخاب شد. وی همچنین از سال ۱۹۸۱، بعنوان شاهزادۀ آستوریاس وظیفۀ اهدای جوایز آستوریاس را که یکی از جوایز در زمینۀ ادبی، علوم و ارتباطات است، به برندگان به عهده دارد.

فيليپه ششم از آکادمی نظامی اسپانیا فارغ التحصیل شده و درجۀ ژنرالی دارد. علاوه بر آن، شاهزاده فیلیپه، مهارت خلبانی هلیکوپتر را نیز دارد.

شاهزادۀ آستوریاس به‌عنوان یکی از اعضای تیم قایقرانی اسپانیا، پرچمدار این کشور در بازی‌های المپیک بارسلون در سال ۱۹۹۲ بود. او همچنین دانش آموختۀ حقوق از دانشگاه مادرید و روابط بین الملل از دانشگاه جورج تاون واشنگتن است.

وی از سال‌های جوانی، طی جلسات روزانه با پادشاه خوان کارلوس، در جریان امور روزمرۀ سلطنتی و کشوری قرار داشته و به دفعات، در ماموریت های مختلف بi ویژه در کشورهای آمریکای لاتین، فرستادۀ ویژۀ اسپانیا بوده است.

او در سال ۲۰۰۴ با لتیسیا اورتیس که یک مجری تلویزیونی اسپانیا بود و هیچ نسب پادشاهی نداشت، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو دختر است.

شاهزادۀ آستوریاس كه با عنوان فیلپیۀ ششم شناخته مي‌شود در تاريخ 19 ژوئن 2014 شاه اسپانيا شد.

کد خبر 263133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha