همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل سه شنبه 10 ژوئیه از "خاویر سولانا" مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا خواست تا به تلاش‌ها برای رفع بن‌بست موجود هسته‌ای بین ایران و غرب سرعت بخشد.

به گزارش ایرنا، بان کی مون که به بلژیک سفر کرده است، روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک خود با سولانا در بروکسل گفت که این مقام اتحادیه اروپا را به تسریع در تلاش‌هایش برای حل مسایل هسته‌ای ایران تشویق کرده است.

سولانا نیز گفت: "از نظر ما، همکاری اتحادیه اروپا با سازمان ملل مهم و ضروری است و ما به چندجانبه گرایی و این مساله که سازمان ملل، محور این سیستم چندجانبه گرایی است، اعتقاد داریم."

بان کی مون و سولانا در دیدار روز سه‌شنبه 10 ژوئیه درباره روند صلح خاورمیانه، مسایل ایران، دارفور، کوزوو و منع اشاعه‌ی تسلیحات هسته‌ای گفت وگو و تبادل نظر کردند.

ورود هیات نمایندگان آژانس به ایران
دبیر کل سازمان ملل متحد در حالی خواستار حل سریع پرونده هسته ای ایران شد که هیاتی از نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح  روز چهارشنبه 11 ژوئیه وارد تهران شد.

حضور این هیات در تهران با تدبیر و پیشنهاد علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و برای حل و فصل مسایل باقی مانده میان تهران و آژانس صورت می گیرد.

گفته می شود در همین رابطه بزودی لاریجانی و سولانا نیز دیدار خواهند کرد.

سولانا: تا پایان ژوئیه با لاریجانی دیدار می‌کنم

"خاویر سولانا" مسوول دیپلماسی اتحادیه اروپا و "علی لاریجانی" مذاکره کننده ارشد ایران در مسایل هسته‌ای احتمالا تا پایان ماه میلادی جاری با یکدیگر دیدار و گفت وگو می‌کنند.

سولانا روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره مساله هسته‌ای ایران گفت: "احتمالا قبل از پایان ماه جاری(میلادی) با دکتر لاریجانی ملاقات خواهم کرد."

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: "باید منتظر بمانیم و ببینیم که برخورد و رفتار ایران در رابطه با البرادعی چیست." آخرین دیدار لاریجانی و سولانا به منظور یافتن راه‌هایی برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران، به نشست ‪ ۲۳‬ژوئن(‪ ۲‬تیر) در لیسبون پرتغال برمی‌گردد.

کد خبر 26278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز