چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: الظواهری در یک نوار صوتی جدید، از گوردون براون خواست تا در سیاست‌های خارجی انگلیس تغییر ایجاد کند.

الظواهری در یک نوار صوتی جدید، از گوردون براون خواست تا در سیاست‌های خارجی انگلیس تغییر ایجاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره‌،‌ ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده، در یک نوار صوتی که روز سه‌شنبه از یک پایگاه اینترنتی پخش شد، از گوردون براون نخست وزیر جدید انگلیس خواست تا در سیاست‌های پیشین دولت انگلیس (زمان تونی بلر) تغییر ایجاد کند.

وی خطاب به براون گفت: سیاست‌های بلر نه تنها در افغانستان و عراق بلکه در لندن نیز فاجعه ساز شد و چنانچه دولت جدید انگلیس نسبت به تغییر این سیاست‌ها اقدام نکند، تشکیلات القاعده آماده است این درس و تجربه را بار دیگر تکرار کند.

وی هم چنین در واکنش به اقدام ملکه‌ی انگلیس مبنی بر اعطای لقب "سر" به سلمان رشدی نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی اظهار داشت: به یاری خداوند آماده‌ایم تا پاسخ محکمی به این اقدام بدهیم.

وی در این نوار صوتی که تحت عنوان "انگلیس خبیث و بنده‌های هندی‌اش" پخش شد، با اشاره به دیوید ایروینگ مورخ انگلیسی که به دلیل انکار هولوکاست 13 ماه در زندان‌های اتریش گرفتار بود گفت: چرا ملکه انگلیس لقب سر را به ایروینگ نداد؟ کاملا مسلم است که وی (ایروینگ) به دلیل جسارت به سروران یهودی ملکه نمی‌تواند چنین لقبی را دریافت کند.

الظواهری در ادامه، حمله‌ی ماه گذشته علیه نیروهای یونیفل در لبنان را عملیاتی فرخنده توصیف کرده و آن را واکنش به اشغالگری‌های نیروهای صلیبی در جنوب لبنان دانست.

وی ضمن مزدور توصیف کردن این نیروها از اعلام این موضوع که القاعده مسوولیت چنین حمله‌ای را بر عهده می‌گیرد خودداری کرده و تنها به این نکته اکتفا کرد: این عملیات فرخنده نشانه‌ی مخالفت مسلمانان و مجاهدان لبنان نسبت به اوضاعی است که نیروهای بین‌المللی و منطقه‌یی بر مبارزان گروه‌های جهادی و اسلامی در لبنان تحمیل کرده‌اند.

این در حالی است که تحقیقات اطلاعاتی اسپانیا نشان می‌دهد که فتح‌الاسلام، جند‌الشام و عصبه‌الانصار سه سازمان وابسته به القاعده، پشت حمله‌ی مذکور قرار دارند.

مرد شماره‌ی دو القاعده در ادامه بدون اشاره‌ی آشکار به حوادث مسجد لال اسلام آباد، از مسلمانان پاکستان نیز خواست تا علیه پرویز مشرف رییس جمهور این کشور اقدام کنند.

وی افزود: به مسلمانان پاکستان می‌گویم که نه ازطریق تظاهرات و یا حضور در پای صندوق‌های رای بلکه از طریق حمایت از جهاد در افغانستان با مشرف مبارزه کنند.

وی ادامه داد: امارت اسلامی افغانستان به دنبال تغییرات واقعی و محسوس در منطقه است و به یاری خدا بر نیروهای صلیبی پیروز خواهد شد.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در واکنش به تهدیدهای القاعده بار دیگر از اقدام ملکه مبنی بر اعطای لقب "سر" به سلمان رشدی دفاع کرد.

وی تاکید کرد: انگلیس همچنان به تلاشهای خود در مبارزه با تروریست‌ها ادامه خواهد داد و با این تهدید بین‌المللی به عنوان بزرگترین خطر برای منافع ملت‌های جهان در جهت جلوگیری از وقوع حملات جدید علیه منافع انگلیس در داخل و خارج این کشور مبارزه می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی انگلیس تاکید کرد: تروریست‌ها هیچ ارتباطی با مردم خاورمیانه چه عراق و چه افغانستان ندارند و تشکیلات القاعده طی سالها غیر نظامیان بیگناه پیرو تمامی ادیان‌ها از جمله اسلام را هدف قرا داده است.

وی در توجیه اقدام ملکه انگلیس گفت: هدف از این اقدام اهانت به دین اسلام و یا پیامبر آن نبوده است.

کد خبر 26271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز