یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای دومین سال پیاپی یک انیمیشن برزیلی جایزه کریستال بهترین فیلم جشنواره معتبر انیمیشن «انسی» را دریافت کرد.

پویانمایی

به گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی «انسی» به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی در حوزه انیمیشن برگزیدگان سی‌وهشتمین دوره خود را معرفی کرد و انیمیشن «پسر و دنیا» موفق شد جایزه بهترین فیلم و همچنین جایزه منتخب تماشاگران را به خود اختصاص داد.

«پسر و دنیا» به کارگردان «الد آبرو» روایتگر داستان کودکی است که برای یافتن پدرش راهی شهر می‌شود.

«مارسل جین»، کارگردان هنری جشنواره بین‌المللی انیمشن «انسی» گفت: قدرت نوظهور انیمیشن برزیل تائید شده است و این دومین سال پیاپی است که یک انیمیشن برزیلی برگزیده این جشنواره معتبر سینمایی می‌شود و سال گذشته نیز «ریو 2096» جایزه کریستال بهترین اینمیشن را از آن خود کرد.

در سایر بخش‌ها جایزه هیات‌داوران برای بهترین انیمیشن به «تقلب» ساخته «بیل پیلیمپتون» رسید و هیات داوران از انیمیشن «جزیره جیوانی» ساخته «میزوهو نیشیکوب» به صورت ویژه تقدیر کردند.

همچنین جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به «مردی روی صندلی» ساخته «داهی ژئونگ» محصول مشترک فرانسه و کره‌جنوبی اعطا شد و جایزه بهترین فیلم دانشجویی نیز به فیلم کمدی «تصویر بزرگتر» ساخته «دیسی جیکوب» رسید.

بنابر اعلام مسئولان برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انسی»، امسال 7100 نفر از حرفه‌ای‌های دنیای انیمیشن از 73 کشور جهان در این رویداد سینمایی شرکت کردند.

کد خبر 262635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha