شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

نیما جعفری: مواجهه با شغل، جوان را «بزرگ» می‌کند و البته درهمان دوره هم به لحاظ نیاز‌های مالی می‌تواند تا حدود زیادی استقلال‌بخش فرد باشد و او را از جیب پدر بی‌نیاز کند؛ موقعیتی بس لذت بخش! به علاوه اینکه خیلی از شاغلان امروز، کسانی هستند که چهارصباح قبل، در سنین جوانی تجربه کار اندوخته‌اند و حالا از همان شغل و حرفه به نان و نوایی رسیده‌اند.

بــرو کار می‌کن...

 به اين 7پيشنهاد ما براي يك كار تابستاني خوب فكر كنيد. شايد هركدام از آنها شما را علاقه‌مند كرد و شد كار اين تابستان‌تان!

تعميرات تلفن همراه

چرا اين كار؟
چند نفر به‌طور تخصصي تعميركار موبايل هستند؟چند نفر موبايل دارند؟ اين يك فرصت كاري كمتر ديده‌شده است. فرصت را براي مهارت‌آموزي در اين كار از دست ندهيد.

چقدر پول دستمان را مي‌گيرد؟
اگر يك تعميركار ماهر شويد مي‌توانيد خيلي زود يك كار ثابت پيدا كنيد كه درآمد آن در طول دوران تحصيل، خرج‌تان را تأمين كند. فقط كافي است كه يك تابستان را بدون فكر كردن به پول فقط به‌دنبال يادگرفتن كار باشيد.

نكته مهم
به جايي برويد كه به‌طور دقيق در كار تعمير گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها هستند؛ مثلا كلاس‌هايي كه با يك جست‌وجوي ساده در اينترنت مي‌توانيد با قيمت‌هاي حدود 600 الي 700هزارتومان براي هر دوره پيدايشان كنيد. بعد از آن است كه اگر مهارت كافي داشته باشيد مي‌توانيد در مراكزي همچون شركت‌هاي گارانتي‌دهنده تلفن همراه مشغول به‌كار شويد.

پيشخدمت رستوران

چرا اين كار؟
به راحتي مي‌توانيد به‌عنوان يك پيشخدمت تحت‌آموزش، جايي را براي كار پيدا ‌كنيد، با حقوقي ثابت و البته سابقه كار و مهارتي كه ممكن است بعدا به‌عنوان شغلي ثابت برايتان بسيار مفيد باشد.

چقدر پول دستمان را مي‌گيرد؟
عرف اينگونه است كه مبلغ متناسبي را به‌طور ماهانه مي‌گيريد؛ مثلا براي شروع و به‌صورت تمام وقت، با درنظر گرفتن كاري مثل پيشخدمت‌بودن در يك رستوران، غذاخوري و امثالهم اين طور به‌نظر مي‌آيد كه مي‌توان حدود 300 تا 400 هزارتومان در‌ماه پول كسب كرد.

نكته مهم
براي بالا بردن مهارت،‌ اشتياق نشان دهيد؛ به‌عنوان مثال براي پيشخدمت بودن در كافي‌شاپ، بالا بردن مهارت درست كردن انواع قهوه را در اولويت قرار دهيد كه يك قهوه خوب مي‌تواند جايگاه شغلي شما را تثبيت كند!يا اينكه مثلا در فست‌فود به‌دنبال كسب چيره‌دستي در كارهاي تخصصي‌تري مانند پخت غذاها باشيد وگرنه ممكن است آخر تابستان به‌خودتان بياييد و ببينيد پيك موتوري مجموعه شده‌ايد.

كارهاي نرم‌افزاري

چرا اين كار؟
كامپيوترها مانند انسان هزار و يك درد دارند كه در هر لحظه ممكن است پيش آيند و همه هم در رفع و رجوع اين مشكلات ماهر نيستند. پس طبيعي است كه نياز به يك فن آور آشنا به امور رايانه‌اي، همچنان وجود داشته باشد.

چقدر پول دستمان را مي‌گيرد؟
اگر در طول تابستان و پس از كسب مهارت‌هاي كلي به‌صورت منفرد يا با كمك فرد آشنا به‌كار بتوانيد چندين مورد رفع اشكال يا تعويض ويندوز(به همراه خدمات بعدي‌اش مثل نصب درايور‌ها و برنامه‌هاي اصلي)را انجام دهيد كه هركدام حدود 30 الي 40هزار تومان دستمزد دارند، مي‌توانيد مقاديري دور و بر 400 هزارتومان به جيب بزنيد.

نكته مهم
براي كسب مهارت 2راه داريد؛ يكي شركت در كلاس و ديگري ياد گرفتن كار به‌صورت تجربي در كنار يك فرد ماهر به مسائل نرم‌افزاري و سخت‌افزاري. اولي بسته به جايي كه مي‌رويد و تعداد ترم‌هاي درنظر گرفته شده، احتمالا چيزي حدود 500 الي 600هزار تومان براي يك دوره كامل برايتان هزينه دارد و دومي هم طبيعتا برايتان هزينه‌بر نيست.

بازاريابي

چرا اين كار؟
آيا مي‌دانيد بيش از 70درصد ثروتمندان جهان كارشان را از بازاريابي شروع كرده‌اند؟ فروش شما بستگي مستقيم به روابط‌عمومي و توانايي‌تان در فروختن جنس به مشتري‌ها دارد.

چقدر پول گيرمان مي‌آيد؟
به‌عنوان يك بازارياب، اگر در ابتدا موفق باشيد، پس از پايان‌ماه اول مي‌توانيد كمي پول- حدود 200هزار تومان- و البته رضايتي ارزشمند كه مربوط به مدير‌تان است به‌دست آوريد كه شايد براي‌ماه اول كافي به‌نظر نرسد و خستگي شما از يك‌ماه كار را در تن‌تان باقي بگذارد اما روند كارتان مي‌تواند خطي با شيب تند باشد و در پايان تابستان و بعد از آن درآمدتان را به دوبرابر برساند.

نكته مهم
بازاريابي كاري تجربي است كه راه موفقيت در آن مانند يك قيف است. در ابتدا بايد در كارهاي كوچك توانايي‌هاي‌تان را محك بزنيد و آرام‌آرام به سمت بالا و كارهاي گسترده‌تر پيش برويد.

پكيج و شوفاژ

چرا اين كار؟
يادگرفتن نصب و تعميرات اين دستگاه‌ها كه بخش زيادي از آن با شاگردي‌كردن به‌دست مي‌آيد و گزينه كار تابستانه آينده‌داري است.

چقدر پول دستمان را مي‌گيرد؟
يادگرفتن چم و خم كار كمي زمان‌بر است كه در طول اين دوره شما مي‌توانيد ضمن كار كردن در كنار يك سرويس كار حرفه‌اي، مبلغ مشخص و از قبل تعيين شده‌اي -نهايتا ماهي 50 الي 60هزارتومان- در جيبتان قرار دهيد. البته با وارد شدن در اين كار مي‌توانيد به آينده اميدوار باشيد.

نكته مهم
شما مي‌توانيد تجربي مهارت كسب كنيد يا اينكه در شركت‌هاي سرويس و نصب پكيج‌هاي شوفاژ ديواري به‌دنبال كار بگرديد.

تاسيسات الكتريكي

چرا اين كار؟
شما مي‌توانيد اين كاررا نه‌تنها در تابستان كه در همه فصول سال و حتي آخر هفته‌ها انجام دهيد. كساني كه فقط درس اين كار را خوانده‌اند بيشتر از كساني‌اند كه به اين كار مشغول هستند!

چقدر پول دستمان را مي‌گيرد؟
در ابتدا فقط پول تو جيبي‌تان فراهم مي‌شود؛ شايد با كار به‌عنوان كمك دست و شاگرد يك برقكار يا سيم‌كش ماهر ماهي 200 الي 300هزارتومان. در كنار اين براي كارهاي كوچك‌تر به‌صورت انفرادي هم مي‌توانيد كار كنيد.

نكته مهم
براي كارهاي الكتريكي صددرصد به آموزش نياز است. مي‌توانيد با مراجعه به مراكز وابسته به سازمان فني‌و حرفه‌اي كشور و يا جهاد دانشگاهي مهارت‌هايي را به‌دست آوريد. به اين هم توجه داشته باشيد كه در كار الكتريكي، افراد سهل‌انگار جايي ندارند.

سرويس و راه‌اندازي كولر

چرا اين كار؟
فقط با چند روز كسب تجربه و البته حداقل استعداد در كارهاي فني، به تنهايي يا به‌عنوان يك دستيار مي‌توانيد در زمان اوج كار كولرها، به آنها رسيدگي كنيد.

چقدر پول دستمان را مي‌گيرد؟
كار و بار سكه‌اي است و ممكن است در هر سرويس و تعمير براساس قيمت‌هاي جاري-كه نگارنده به واسطه تبحر در اين كار آنها را مي‌داند!- بين 20 تا 25هزارتومان به سرويس‌كار برسد؛ خلاصه آنكه اگر يك شاگرد هم باشيد باز هم به واسطه گرماي تابستان و مشتري‌هاي بسيار، احتمالا رقم خوبي در انتظار شماست. فقط يك مسئله وجود دارد و آن هم اين است كه اين كار به‌شدت فصلي است و نهايتا 3‌ماه برايتان درآمدي متناسب با نيازهاي روزمره دارد كه البته هدف ما هم همين است؛ نيازهاي روزمره تابستاني.

نكته مهم
براي شروع اين كار طبيعتا به مهارت نياز است و در اين مورد هم مهارت - فقط- از دستان تواناي يك فرد باتجربه قابل دريافت است. پس براي كسب مهارت بايد به‌صورت خيلي سنتي به همراه يك «اوستا» كار كنيد و مرحله به‌مرحله كار را فرا بگيريد.

کد خبر 262497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha