همشهری آنلاین: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از وجود امنیت در شهرهای نجف و کربلا خبر داد و گفت: از زائرانی که به علت نگرانی از اوضاع عراق از سفر به عتبات عالیات انصراف می‌دهند، خسارت دریافت نمی‌شود.

از زائران انصرافی عتبات این ایام، خسارت دریافت نمی شود

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، محسن نظافتی افزود: با توجه به تماس های مکرر زائران با سازمان و ادارات حج و زیارت استان ها در خصوص سفر به عتبات در این ایام، در بخشنامه ای به ادارات حج و زیارت استان ها و دفاتر مرکزی کارگزاران سراسر کشور، با وجود امنیت کافی در شهرهای نجف و کربلا، زائرانی که در این ایام عازم عتبات هستند، در صورت نگرانی می توانند از سفر خود انصراف دهند و خسارت از آنان دریافت نمی شود.

وی تأمین سلامت و امنیت زائران را اولویت سازمان حج و زیارت اعلام و اضافه کرد: همچنین بر اساس این بخشنامه علاوه بر این که از زائران انصرافی خسارت دریافت نمی شود؛ نوبت آنان برای اعزام در آینده محفوظ خواهد بود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: بخشنامه اخیر درخصوص دریافت نکردن خسارت از زائران انصرافی، فقط تا پایان این دوره از اعزام های عتبات که تا31خرداد ادامه خواهد داشت، اجرایی خواهد بود.

بر اساس تمهیدات سازمان حج و زیارت برای تأمین امنیت و سلامت بیشتر زائران ایرانی عتبات عالیات، تا اطلاع ثانوی پروازهای عتبات به فرودگاه نجف انتقال یافت و زیارت کاظمین از برنامه سفر عتبات حذف شد و زائران چهار شب در کربلا و سه شب در نجف اسکان داده می شوند.

کد خبر 262421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha