چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

جواد نصرتی: انتظارها برای شروع جام‌جهانی ۲۰۱۴ امشب به پایان می‌رسد و بیستمین دوره جام‌جهانی، در خانه معنوی‌اش، رسما شروع می‌شود.

فیفا

اين دومين بار است كه برزيل ميزبان جام‌جهاني مي‌شود و برزيلي‌ها كه هنوز شكست تلخ در فينال 1950 را برابر اروگوئه تلخ‌ترين روز تاريخ معاصر خود مي‌دانند، اميدوارند بازي امشب آنها برابر كرواسي در جام‌جهاني، آغاز راهي باشد كه در پايان، به بالارفتن جام توسط تياگو سيلوا كاپيتان سلسائو ختم مي‌شود. پيش از اينكه بازي برزيل و كرواسي شروع شود، طبق سنت جام‌جهاني، يك جشن در ورزشگاه كورينتيانس در سائوپائولو برگزار مي‌شود.

در كشوري كه رقص و كارناوال در آن شهرت جهاني دارد، افتتاحيه جام‌جهاني هم بايد چيز متفاوتي باشد و انتظار مي‌رود همينطور هم باشد. نزديك به 600 هنرمند مدت‌هاست كه تمرين مي‌كنند تا در مراسم افتتاحيه مختصر اما ديدني جام‌جهاني2014، شروع جام‌جهاني را به هواداران فوتبال در سراسر دنيا تبريك بگويند. اجراي موسيقي زنده توسط گروه‌هاي محلي و خواننده‌هاي سرشناس بين‌المللي بخشي از اين مراسم افتتاحيه است.

از آنجا كه اين مراسم در نور روز برگزار مي‌شود، خبري از آتش‌بازي نيست اما برگزاركنندگان مراسم اميدوارند كه گستردگي برنامه‌هاي جشن افتتاحيه كه با هدف معرفي فرهنگ و جامعه برزيل برگزار مي‌شود، مردم را در سراسر دنيا سرگرم كند. كارگردان مراسم افتتاحيه جام‌جهاني كه دافنه كورنه از بلژيك است، درباره اين مراسم گفته است: «مراسم افتتاحيه اداي ديني به برزيل و گنج‌هاي اين كشور است: طبيعت، مردم و فوتبال.» اين جشن و پايكوبي البته يك مقدمه براي شروع رسمي جام‌جهاني است؛ اتفاقي كه ميلياردها هوادار در سراسر دنيا، ‌4سال براي ديدن آن لحظه‌شماري كردند و امشب، با سوت يوئيچي نيشيمورا داور ژاپني رسما شروع خواهد شد.

دولت برزيل كه عملكردش در راه آماده‌سازي جام‌جهاني، ‌با انتقادهاي زيادي از سوي فيفا مواجه بود، تمام تلاش خود را كرده است كه اين جام در امنيت و سلامت كامل برگزار شود. ديلما‌روسوف رئيس جمهوري اين كشور در آستانه جام‌جهاني از ميزباني كشورش از جام‌جهاني حمايت كرد و از هم‌وطن‌هايش خواست كه با مهمان‌نوازي از مهمانان خارجي در كشورشان استقبال كنند. اشاره او به معترضاني است كه انتظار مي‌رود در طول جام‌جهاني، در خيابان‌ها به برگزاري اين جام اعتراض كنند. آنها معتقدند كه دولت بايد هزينه‌هاي هنگفت براي برگزاري جام‌جهاني را در راه بهبود زيرساخت‌هاي اين كشور هزينه مي‌كرد. برزيل نزديك به 11ميليارد دلار براي برگزاري جام‌جهاني هزينه كرده است. با اين شرايط است كه جام‌جهاني در مهد فوتبال جهان آغاز مي‌شود.

کد خبر 262357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha