همشهری آنلاین: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، از صبح امروز و با تصرف برخی شهرهای عراق از سوی گروه تروریستی داعش، تدابیر امنیتی در شهرهای نجف و کربلا افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، از صبح امروز و با تصرف برخی شهرهای عراق از سوی گروه تروریستی داعش، تدابیر امنیتی در شهرهای نجف و کربلا افزایش یافته است. راه اندازی ایست‌های متعدد بازرسی، حضور نیروهای امنیتی در دوازده قدیم شهر نجف و کربلا و افزایش گشت‌های امنیتی از جمله این اقدامات است.

ورود و خروج به شهرهای نجف و کربلا با تدابیر خاص امنیتی صورت می‌گیرد و همچنین حضور نیروهای امنیتی و نظامی در مقابل حرم امام علی (ع)، بین الحرمین کربلای معلی و بیت مراجع و برخی نهادهای نجف و کربلا چشمگیر است.

نیروها به طور گسترده در ورودی‌های سه استان بابل، کربلا و الدیوانیه مستقر شده اند و سه کمربند امنیتی در اطراف شهر قدیمی و مرقد امیرالمومنین (ع) و شهر کوفه ایجاد شده است.

دولت اسلامی عراق و شام که داعش خوانده می شود، یک گروه تروریستی مسلح است که اندیشه و شیوه سلفی جهادی به زعم خود را انتخاب کرده است که شباهت کاملی به اندیشه های وهابی دارد و اعضای آن تشکیل خلافت اسلامی و اجرای شریعت در عراق و سوریه را هدف نهایی شان انتخاب کرده‌اند.

این گروه پس از خنثی شدن طرح شوم آنها در اشغال مرقد مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا، شهر موصل را به سیطره خود در آورد.

گفتنی است، هیچ زائر ایرانی در سامرا و مناطق تحت اشغال داعش وجود ندارد و هم اکنون حضور زائران ایرانی در شهرهای زیارتی کربلا، نجف اشرف و کاظمین و همچنین در مسیرهای بین این شهرها عادی و در کمال آرامش است.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد: طبق اطلاعات دریافت شده در نجف و کربلا امنیت کامل برقرار است و زائران ایرانی در سلامت کامل بسر می‌برند.

کد خبر 262291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha