علی اصغر محمدی: مرحله نهایی آزمون دوازدهمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور با شرکت 508 دانشجو از صبح امروز در پردیس شماره 2 دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز شد.

مرحله نهایی دوازدهمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور که نفرات برگزیده آزمون غیر متمرکز با رتبه‌های اول تا دهم کارشناسی ارشد در آن به رقابت می‌پردازند فردا خاتمه می‌یابد.

براساس این گزارش در مرحله نهایی این آزمون 157 نفر زن و 351 نفر آقا با هم رقابت می‌کنند که از این تعداد 227 نفر به روش متمرکز و 204 نفر به روش غیر متمرکزی که اردیبهشت ماه برگزار شد، گزینش شدند.

همچنین 77 نفر دیگراز دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های سراسر کشور در 4 رشته آمار، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و طراحی صنعتی هستند که توسط دانشگاه‌ها و بدون برگزاری آزمون غیرمتمرکز معرفی شده‌اند.

مرحله نهایی دوازدهمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی در 16 رشته به صورت تشریحی برگزار می‌شود و رشته ریاضی تنها رشته‌ای است که به صورت فراملی برگزار می‌شود.

همچنین در این رشته داوطلبانی از کشورهای اوکراین، بحرین، تاجیکستان، چین و هلند حضور دارند.

رشته ریاضی نیز مانند سال‌های گذشته به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و 5 کشور بحرین، ازبکستان، هلند، اوکراین و چین با 17 شرکت‌کننده در این آزمون شرکت می‌کنند.
نتیجه آزمون ریاضی 22 تیر و نتایج سایر گروه ها اواخر مرداد ماه اعلام می‌شود.

دوازدهمین المپیاد دانشجویی در 44دانشگاه و موسسه آموزش عالی و 6 قطب کشور برگزار شد و دانشجویان در 12 رشته دانشگاهی در مرحله نیمه متمرکز به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در یازدهمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور تیم‌هایی از آلمان، اوکراین، اندونزی، پاکستان و ارمنستان شرکت داشتند که تیم های ایران، اوکراین و ارمنستان به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

کد خبر 26227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز