همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از برگزاری رزمایش پهپادی این نیرو به صورت تخصصی و مستدل در هفته گرامیداشت دفاع مقدس - ۳۱ شهریور تا ۷ مهر - خبر داد.

کیومرث حیدری

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» روز دوشنبه در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، این مطلب در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وی گفت: بدنه اصلی نیروهای مسلح را سربازان وظیفه تشکیل می دهند. سربازانی که نیروهای جوان، فعال، پرتوان، باهوش و با ذکاوتند و پیروزی های نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس به دست توانای این سربازان شجاع وطن رقم خورده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: سربازان وظیفه، از آحاد جامعه اسلامی هستند و باید با برگزاری چنین جشنواره هایی، فرهنگ خوب و غنی اسلامی را به این عزیزان تسری دهیم و با برگزاری این مراسم در روز تولد حضرت علی اکبر(ع)،سربازان را بیشتر به ابعاد شخصیتی آن حضرت آشنا سازیم.

حضرت علی اکبر(ع) سربازی ولایتمدار بودند

امیر حیدری توضیح داد: یکی از صفات ارزنده و همیشه جاوید حضرت علی اکبر(ع) به عنوان جوانترین سرباز امام حسین(ع) در کربلا، ولایتمداری ایشان بود، بطوریکه وجود نازنین ایشان در راه ولایت فدا شده است.

وی در پاسخ به سووالی مبنی بر اهداف برگزاری ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح، گفت: با برگزاری این جشنواره خواستیم جرقه ای را در ذهن سربازان بزنیم که ارتش مفتخر به داشتن آنان است.

امیر حیدری افزود: برنامه های متنوعی را برای رفاه حال سربازان در ارتش جمهوری اسلامی ایران داریم که خوشایندسازی در محیط سربازی یکی از این برنامه هاست که تلاش ما این است که از نظر تغذیه دستورات و اوامر موکد مقام معظم رهبری را در مورد آنها به اجرا درآوریم و به زمینه های زیستی و تربیتی در محل استقرار سربازان توجه داشته باشیم که این برنامه ها در ارتش در حال اجرا است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با برنامه ریزی هایی انجام شده، قرار است سربازانی که دارای هرگونه تخصص در زمینه های دانشگاهی و تجربی هستند در ارتش در تخصص های مربوطه خود به کار گرفته شوند تا هم بهره ای از این تخصص ها به ارتش برسد و هم سربازان متخصص از پیشه و حرفه خود فاصله نگیرند و بلکه مجرب تر شوند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که حقوق و مزایای سربازان وظیفه تامین شود، تا آنها وابستگی به خانواده های خود نداشته و مستقل باشند.

امیر حیدری گفت: میزان تعامل دولت و مجلس در مورد افزایش حقوق سربازان وظیفه شایسته تقدیر است زیرا این دو نهاد با ارتش همکاری نزدیکی در این مورد داشته اند.

امیر حیدری درباره افزایش حقوق سربازان وظیفه در سال جاری نیز گفت: به محض تصویب حقوق جدید سربازان وظیفه از سوی نهادهای ذیصلاح، آن را اجرایی می کنیم زیرا در سال جدید حقوق سربازان وظیفه افزایش یافته است.

کد خبر 262084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha