همشهری آنلاین: جلسه اضطراری مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی با اساتید دانشگاه با موضوع طوفان سرخ تهران برگزار شد که اساتید و کارشناسان حاضر در این جلسه، دلایل غیرقابل پیش‌بینی بودن طوفان تهران را مطرح کرده و خواستار تجهیز شدن به امکانات پیش‌بینی سامانه‌های «میان مقیاس» و «کوچک مقیاس» شدند.

عباس آخوندی

شهروندان نوشت: جلسه اضطراری شنبه ۱۷ خرداد ماه مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی با اساتید دانشگاه به دستور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شده است که علی‌محمد نوریان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی، دکتر داود پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی، دکتر فرهنگ احمدی گیوی رییس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و جمع دیگری از اساتید و کارشناسان در این جلسه حضور داشته‌اند.

اساتید حاضر در این جلسه، در برشمردن دلایل غیرقابل پیش‌بینی بودن طوفان اخیر تهران، به رخداد این طوفان در سطح منطقه‌ای اشاره کرده و یادآور شده‌اند که تجهیزات سازمان هواشناسی تنها می‌توانند پدیده‌های بزرگ مقیاس که کل کشور را درگیر می‌کنند، شناسایی کنند.

همچنین کارشناسان حاضر در این نشست، بر ارائه آموزش‌های عمومی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان برای نشان دادن واکنش‌های درست در مواقع بروز این نوع باد‌های شدید تأکید کرده و به مواردی نظیر اینکه در تندبادها، شهروندان از بالای داربست پایین بیایند، زیر درخت نایستند، در صورتی که در حال رانندگی در جاده‌ها هستند وسیله نقلیه را متوقف کرده و در نقطه‌ای پناه بگیرند و ... را یادآور شدند.

کد خبر 262048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha