دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بیژن کامکار،نوازنده‌ای که برای نخستین بار در کنار لطفی و شجریان و چهار دهه قبل دف را در گروه‌نوازی موسیقی سنتی اجرا کرد،بعد از طی‌کردن بیماری دوباره در جشنواره رنگ موسیقی دف خواهد نواخت.

به گزارش همشهری‌‌آنلاین به نقل از خبرگزاری‌ هنر بیژن کامکار بعد از اتفاق آسیب دیدگی دست چپش در سال گذشته که منجر به عمل جراحی‌ای شد که بر روی دست او انجام گرفت، در کنسرت گروه "دف و نی" که در قالب فستیوال رنگ موسیقی برپا می‌شود، برای نخستین بار در یک اجرای عمومی دف به دست می‌گیرد.

آسیب دیدگی مذکور باعث شده بود این نوازنده برجسته دف برای مدتی در اجراهای گروه "دف و نی" و "کامکارها" فقط به عنوان خواننده حضور داشته باشد. به گفته علی میرمحمدی برگزارکننده فستیوال رنگ موسیقی خوشبختانه بیژن کامکار بهبودی کامل یافته و در اجرای سه‌شنبه شب 20 خرداد شاهد دف‌نوازی این هنرمند برجسته خواهیم بود.

حسن مكانیكی (نی و هم‌خوان)، فردین لاهور پور (نی و هم‌خوان)، حسین قاسم‌زاده (نی و هم‌خوان)، حسین رضایی‌نیا (دف و هم‌خوان)، هانا كامكار (دف و هم‌خوان)، ندا بهزاد (دف و هم‌خوان)، تارا موسویان (دف و هم‌خوان)، آرین رضایی (دف و هم‌خوان) و سهراب كامكار (پركاشن و سازهای كوبه ای) یاران بیژن کامکار در این کنسرت هستند.

"در هوای بیخودی"، "نی نواز1، 2 و 3"، "طره طرار"، "آواز و نی 1 و 2"، "عیشم مدام است"، "دگر باره بشوریدم"، "بی من مرو"، "طرب اندر طرب"، "اندر میان جان"، "اندر شمار بی دلان" برخی از قطعاتی هستند که در این کنسرت به اجرا در می‌آیند.
 نخستین دوره جشنواره رنگ موسیقی نیمه دوم خرداد ماه امسال به مدت 5 شب در تالار وحدت برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته فردا یکشنبه ۱۸ خرداد "گروه آوازی تهران" (وکاپلا) به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج، دوشنبه ۱۹ خرداد "ارکستر سازهای بادی تهران" به سرپرستی سینا ذکایی، سه‌شنبه ۲۰ خرداد گروه "دف و نی" به سرپرستی و خوانندگی بیژن کامکار، پنجشنبه ۲۲ خرداد "ارکستر بزرگ کیوان ساکت" به خوانندگی وحید تاج، مجتبی عسگری، محمود صالحی، شاهو حسینی و رضا فلاحی کیاسرایی میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود.

 

کد خبر 261968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha