یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

عراق این روزها خونین‌ترین روزهای خود را می‌گذراند و درحالی‌که سیاستمداران این کشور درگیر چانه‌زنی بر سر سمت نخست‌وزیری و پست‌های وزارتی هستند، طی ۴۸ساعت گذشته در حملات و انفجارهای مختلف، ۲۰۰عراقی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

عراق

خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه  در 2حمله كه مقر حزبي كردها در شمال عراق را هدف گرفت، بيش از 80نفر كشته و زخمي شدند. مقام‌هاي استان ديالي گفتند كه 2انفجار مقابل مقر اتحاديه ميهني كردستان به رهبري جلال طالباني رئيس‌جمهور عراق، به وقوع پيوسته‌است.

مقام‌هاي امنيتي عراقي با اشاره به اين رويداد تأكيد كردند كه در ابتدا، فردي انتحاري خود را مقابل مقر اتحاديه ميهني كردستان منفجر كرد و دقايقي بعد، همزمان با حضور نيروهاي امنيتي در صحنه انفجار، ‌خودرويي بمبگذاري شده منفجر شد. در همين حال، گروه مسلح موسوم به دولت اسلامي عراق و شام (داعش) مسئوليت اين عمليات را بر عهده گرفته است.

اين انفجار درحالي روي داد كه يك روز پيش از آن يعني روز شنبه بيش از 180نفر در انفجارهاي مختلف در عراق كشته شدند. شهر موصل در استان نينوا روز شنبه بيشترين قرباني را داشت و در درگيري‌هاي مسلحانه ميان نيروهاي امنيتي و افراد مسلح وابسته به گروه تروريستي داعش 41نيروي پليس و 27فرد مسلح كشته شدند.

اين درگير‌ي‌ها در حالي روي مي‌دهد كه داعش حوزه فعاليت خود را در عراق گسترش داده و اكنون علاوه بر الانبار در موصل نيز فعال شده است. درگيري‌هاي شديد ميان ارتش عراق و داعش در موصل باعث آوارگي صدها شهروند عراقي شده است. اين درحالي است كه مقام‌هاي عراقي تأكيد كردند كه در عمليات نيروهاي واكنش سريع ارتش، اسماعيل البيلاوي نفر دوم گروه داعش اندكي پيش از منفجر كردن خود در شهر موصل كشته شد. در بغداد هم انفجار بمبي در داخل يك سالن بيليارد دست‌كم جان 23نفر را گرفت. در انفجارهاي ديگر در بغداد، 47نفر كشته و 73نفر ديگر زخمي شدند.

در ديگر شهرهاي عراق هم انفجارهاي متعددي رخ داد كه به كشته شدن دست‌كم 12نفر منجر شد. شمار زخمي‌شدگان انفجارهاي عراق هم بيش از 180نفر اعلام شد. سازمان ملل اعلام كرده است كه تنها در سال گذشته ميلادي حدود 8900نفر در عراق كشته شده‌اند. در سال‌جاري و تنها در‌ماه مي‌ گذشته در عراق هم 800نفر كشته شدند كه 603نفر از آنان غيرنظامي بودند.

کد خبر 261959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha