همشهری آنلاین: ریاست‌جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای با اشاره به سفر حسن روحانی نوشت: با وجود اختلاف دیگاه میان تهران - آنکارا، یک اتفاق نوین در جهت گسترش روابط دو کشور اتفاق می‌افتد.

ایران و ترکیه

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ترکیه چاپ این کشور، ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به سفر روز دوشنبه (19 خرداد) حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران به آنکارا در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای اولین بار جلسه شورای عالی همکاری‌های استراتژیک میان ایران و ترکیه برگزار می‌شود که ریاست این جلسه بر عهده رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و روحانی است.

در ادامه این بیانیه آورده شده است: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به دعوت رئیس‌جمهور ترکیه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برابر با 9 و 10 ژوئن به آنکارا سفر می‌کند. پس از سفر رئیس‌جمهور ترکیه در 13 تا 16 ماه فوریه در سال 2011 به تهران اولین رفت و آمد در سطح ریاست جمهوری انجام می گیرد.

به نوشته این بیانیه، در این سفر در دیدارهای دو جانبه درباره روابط دو کشور، مسایل منطقه ای بحث و تبادل نظر می‌شود. سفر روحانی به آنکارا به گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و ترکیه ، دو کشوری که علاوه بر مناسبات همسایگی، پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی با یکدیگر دارند، کمک خواهد کرد.

کد خبر 261934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha