مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

مدیریت شهری آمادگی خود را برای تأمین بودجه تهیه طرح هادی روستاهای حریم پایتخت اعلام کرد.


در ششمين جلسه علني شوراي اسلامي شهرستان تهران، احمد مسجد جامعي رئيس شوراي اسلامي شهرستان تهران خطاب به بنياد مسكن درباره تأمين بودجه مورد نياز براي تهيه طرح‌هاي هادي روستاهاي حريم پايتخت توسط مديريت شهري اعلام آمادگي كرد و خواستار تعيين زمان براي انجام اين طرح‌ها شد.

به گفته وي بايد طرحي تهيه شود تا براساس آن وضع موجود حفظ شود، به‌نحوي كه هم حقوق روستاييان رعايت شده و هم حريم شهر محفوظ بماند. رئيس شوراي شهرستان تهران با بيان اينكه اداره كل حريم در حوزه اجرا قرار دارد، گفت: دستگاه مجري بايد براي حل موضوعات دنبال راهكار و در قبال وظايف خود پاسخگو باشد.

از نظر احمد مسجد جامعي نبايد انجام تكاليف را منتظر شرايط گذاشت بلكه بايد تكليف 2حوزه مربوط به توقعات روستاييان و ساخت و سازها در حريم را مشخص كرد. وي ادامه روند كنوني ساخت‌وساز در حريم را عاملي دانست كه در آينده به حسرت خوردن منجر خواهد شد به همين دليل خواستار تعريف چارچوبي شد كه حداقل به‌صورت مقطعي تكليف اين شرايط را مشخص سازد.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان تهران از آمادگي مشاركت تمام مسئولان شهرستان و نيزتمامي شهرداران مناطق در اين زمينه سخن گفت و افزود: شيوه‌نامه اجراي قوانين مرتبط با روستاهاي حريم با هدف ساختارمندكردن رويكرد‌ها در زمينه روستاهاي حريم شهر تهران هم‌اكنون در كميسيون‌ها در دست بررسي است. وي از مخالفت محمدباقر قاليباف شهردار تهران با ساخت وساز در حريم سخن گفت و افزود: شهردار تهران معتقد است كه هيچ‌گونه ساخت و‌سازي‌ با اجازه شهرداري در محدوده حريم شهر تهران رخ نداده و اگر هم رخ داده، خلاف قانون است و بايد با آن برخورد كرد.

بنابر اين گزارش، حسين خانلري، مديركل حريم شهر تهران نيز از آمادگي براي تأمين بودجه طرح‌هاي هادي روستاهاي حريم سخن گفت و تأكيد كرد: مديريت شهري تهران به‌شدت مخالف ساخت‌وساز در حريم است و هرگز به‌دنبال كسب درآمد در حريم نيست. وي راه‌حل برون‌رفت ازمشكلات حريم را تحقق مديريت يكپارچه اعلام كرد و گفت: هم‌اكنون ابزار مورد نياز در حوزه حريم تحت مسئوليت دستگاه ديگري است و در عين حال قانون‌گذاري نيز در نهادي ديگر انجام مي‌شود.

از نظر مديركل حريم شهر تهران، مديريت شهري و مسئولان بايد راهكار حفظ روستاها و ماندن روستاييان در روستاها را فراهم كنند، ضمن اينكه نگراني روستاييان طرح هادي بود كه به‌نظر مي‌رسد با مديريت راهبردي و يكپارچه قابل حل باشد.

پرويز سروري، عضو شوراي شهرستان تهران در اين جلسه با بيان اينكه گزارش‌هاي ارائه شده درباره وضعيت ساخت وساز در حريم واقعيت تلخي را نشان مي‌دهد، گفت: هم مسئولان شهرداري و هم مسئولان وزارت مسكن و شهرسازي و ساير مسئولان در اين حوزه همگي به وضعيت موجود اعتراض دارند.وي نيز راه‌حل مشكلات حريم را مديريت يكپارچه اعلام و تأكيد كرد: ساخت‌وساز در حريم تهديدي براي شهر تهران است پس بالاخره بايد مسئول اين وضعيت درحريم شهر تهران مشخص شود.

تقدير فرماندار تهران از عملكرد شهرداري

نماينده فرماندار تهران نيز طي گزارشي از عملكرد شهرداري در ارتفاعات تلو تقدير كرد و گفت: شهرداري منطقه 4توانسته است به خوبي ارتفاعات تلو را كنترل كرده و فضاي سبز را به خوبي توسعه دهد و بر همين مبنا فرماندار تهران كتباً از اين شهرداري تقدير كرده است. وي در ادامه به ساخت و سازها در محدوده منطقه 22شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: اقدامات انجام شده در محدوده منطقه 22شهرداري تهران كاملاً قانوني بوده است.

بنياد مسكن طرح‌هاي هادي را به روز كند

يكي از شركت‌كنندگان درششمين جلسه علني شوراي اسلامي شهرستان تهران مهدي چمران بود؛ وي گفت: اين مباحث سال‌هاست كه در شوراي شهر مطرح است. به گفته چمران، حدود 10سال پيش طرح هادي 21روستاي واقع در محدوده شهر تهران توسط مديريت شهري تهيه و پس از 8جلسه بررسي در شوراي شهر تهران طي نامه‌اي رسمي به بنياد مسكن انقلاب اسلامي ارائه شد. وي ادامه داد: كاري كه بنياد مسكن هم‌اكنون مي‌تواند انجام دهد اين است كه اين طرح‌ها را براي اجرا به‌روزرساني كند. چمران با طرح اين پيشنهاد كه شوراي شهرستان تهران از بنياد مسكن بخواهد حداكثر ظرف مدت 6‌ماه تمامي طرح‌هاي هادي را تهيه و ابلاغ كند، گفت: شوراي شهر تهران براي كمك به تحقق اين موضوع آمادگي دارد. وي در ادامه با تأكيد بر لزوم شكل‌گيري مديريت مشترك و يكپارچه شهري گفت: در حال حاضر فرمانداري، بنياد مسكن، جهادكشاورزي و شهرداري مي‌بايست درباره حفظ حريم براساس قانون توافق و عمل كنند. عضو شوراي شهرستان تهران با بيان اينكه بايد مستثنيات را براي باغات درنظر بگيريم، گفت: براي محقق شدن اين موضوع اگر نياز باشد شوراي شهر تهران آمادگي دارد موضوعات را براي تصويب به شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ارجاع داده و براي تصويب آن رايزني‌هاي لازم را انجام دهد.

کد خبر 261842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha