همشهری آنلاین: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: ایران و آمریکا روزهای دوشنبه و سه شنبه در ژنو دیدار می کنند و هیات ایرانی احتمالاً با همتایان اروپایی خود روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در رم دیدار خواهد داشت.

 سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با بیان این که هیات های مذاکره کننده ایران و آمریکا فردا و پس فردا در ژنو مذاکرات دو جانبه خواهند داشت، گفت: هیچ موضوعی غیر از موضوع هسته ای در مذاکرات ایران و 1+5 چه به صورت جمعی و چه به صورت دو جانبه موضع مذاکره نیست.

وی افزود: موضوع مذاکرات فردا و پس فردا با آمریکایی ها نیز هسته ای است و باید در مورد همه آنها به ویژه بحث تحریم ها تصمیم گیری شود.

به گزارش مهر، عراقچی گفت: به ما اعلام کردند که فردا رئیس هیات آمریکایی بیل برنز نفر دوم وزارت امور خارجه آمریکا و جانشین جان کری است و خانم شرمن نیز ایشان را همراهی می کند.

وی در این باره که آیا سطح آمریکایی ها بر این اساس در مذاکرات بالاتر رفته است اظهار داشت: من تفسیری نمی کنم، آقای برنز سابقه چنین مذاکراتی را دارد و به هر دلیلی در این مقطع تصمیم گیری شده که ایشان در مذاکرات حضور یابد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: از طرف ایران نیز بنده و آقای روانچی معاون اروپا و آمریکا مسئولیت هیات را به عهده داریم.

وی با بیان اینکه هیات ایرانی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای شرکت در اجلاس خلع سلاح به رم سفر می کند گفت: در آنجا با سرگئی ریابکوف همتای روسی خود نیز برای انجام مذاکرات دوجانبه تصمیم گیری کرده ایم و احتمال دارد که با همتایان اروپایی خود نیز مذاکرات دو جانبه ای داشته باشیم. البته ممکن است همتایان من تا قبل از مذاکرات ایران و 1+5 در 26 خردادماه به تهران سفر کنند و این مذاکرات انجام شود.

عراقچی درباره تاثیر وقایع اوکراین در مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت: در عالم سیاست و روابط بین الملل هیچ چیز نیست که بر وقایع دیگر تاثیر نگذارد. هم تلاش روسیه و هم تلاش ما این بوده که مسایل دیگر از جمله اوکراین تاثیری بر مذاکرات نگذارد.

 

کد خبر 261833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha