همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه تضمینی برای رسیدن به توافق نهایی پس از تمدید شش‌ماهه نیست، گفت: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها رغبتی به توافق نهایی با ایران ندارند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی هسته‌ای ایران و 1+5 در وین، گفت: در توافق اولیه تمدید توافق تا رسیدن به توافق نهایی دیده شده است و این یک امر محتمل خواهد بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روند غربی‌ها و آمریکایی‌ها در مذاکرات مثبت نیست، افزود: با این روندی که طرف مقابل در پیش گرفته، حتی با تمدید توافق اولیه بعد از گذشت شش ماه دوم نیز شاید به توافق نهایی دست پیدا نکنیم.

وی با بیان اینکه گروه 1+5 بنا را بر این گذاشته‌ که همیشه مسائل پنهانی در رابطه با مباحث هسته‌ای در ایران وجود دارد، ادامه داد: آنها بدنبال این هستند که روند مذاکرات را به سمتی پیش ببرند که توافقی حاصل نشود و این مذاکرات به سرانجام نرسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدنبال خارج کردن روند مذاکرات هسته‌ای ایران از چهارچوب قانونی آژانس هستند، گفت: آمریکایی ها سعی دارند تا روند مذاکرات را به سمت مذاکرات دو جانبه هدایت کنند ودر آن بحث‌های انحرافی و غیر مرتبط با آژانس را وارد کنند.

آقامحمدی ادامه داد: در مباحث دوجانبه هیچ قاعده و قانونی حکم فرما نخواهد بود و در این راستا آنها می‌توانند موضوعات دلخواه خود را در مذاکرات وارد کرده و این در راستای سو نیت آمریکایی‌ها است تا مذاکرات ایران و 1+5 به نتیجه نرسد.

مذاکرات کارشناسی ایران و1+5 درباره مباحث فنی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ خرداد ماه) در وین و در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شد.

همچنین نشست بعدی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 از شانزدهم تا بیستم ماه ژوئن (26 تا 30 خرداد) در وین برگزارخواهد شد.

کد خبر 261727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha