همشهری آنلاین: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه به تحریم‌های آمریکا پاسخ متقابل داده است و در صورت وضع هر گونه تحریم جدیدی از طرف واشنگتن علیه مسکو، بطور یکسان و متقابل به آن پاسخ خواهد داد.

ریابکوف: روسیه به تحریم های آمریکا پاسخ متقابل می دهد

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، ریابکوف روز جمعه گفت: برخی اطلاعات در مورد تحریم ها علیه آمریکا را منتشر کرده‌ایم و برخی را نیز اعلام نکردیم.

وی افزود: این گونه اقدامات در روابط روسیه و آمریکا افزایش می‌یابد اما این انتخاب ما نبوده است.

معاون وزیر خارجه روسیه در مورد فهرست‌های تحریمی کشورش علیه آمریکا گفت: سه فهرست تحریمی در مورد مقام‌ها و افراد حقوقی آمریکا تنظیم کرده‌ایم.

وی افزود: فهرست اول در پاسخ به قانون ماگنیتسکی آمریکا و تحریم شماری از مقامهای روس از طرف این کشور تنظیم و بکار گرفته شد و در آن شماری اسامی از مقامهای آمریکایی ناقض حقوق شهروندان روس گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: فهرست دوم به نام ˈفهرست گوانتاناموˈ معروف است که حاوی اسامی مقامهای آمریکایی مسئول ایجاد زندان گوانتانامو و نیز افرادی است که احکام غیرقانونی در مورد شهروندان روس صادر کرده اند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: فهرست تحریمی سوم در سال 2014 در پاسخ به اقدامات آمریکا در ارتباط با وضعیت اوکراین و کریمه تنظیم شده است و بر اساس آن شماری از مقامهای آمریکایی ازجمله برخی مقامهای بلندپایه این کشور از طرف روسیه تحریم شده اند.

وی ادامه داد: این فهرست ها را منتشر نکرده ایم تا بهانه دیگری برای تشدید تنش ها داده نشود زیرا که چنین رویکردی با سیاست ما در مخالفت با اعمال سیاست های تحریمی در مناسبات بین المللی مغایرت داشت.

وی گفت: معتقدیم کسانی که مبتکر جنگ فهرست های تحریمی بین روسیه و آمریکا بودند (طرف آمریکایی) باید به بی ثمر بودن این گونه مبادله ضربات پی ببرد.

ریابکوف گفت: زیرا بر اثر این گونه اقدامات امکان برای تبادل دیدارها کاهش می یابد و نتیجه دیگری از این گونه تبادل فهرست ها را نمی بینم و به همین دلیل هیچگاه مبتکر این گونه اقدامات نخواهیم بود.

روابط روسیه و غرب در وهله اول آمریکا بر اثر مساله اوکراین سرد شده است و واشنگتن و متحدانش چند بسته تحریم در مورد مسکو اعمال کرده است.

کد خبر 261615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha