چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: احتیاط و تردید کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفتی در بستن قراردادهای نفتی و معاملات با توجه به اینکه انتشار میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا در پیش است، باعث شد تا بهای نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یابد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجع برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می‌شود، برای تحویل در ماه ژوییه با 49 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 109 دلار و 31 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، درمعاملات الکترونیکی (اینترنتی) بازار نفتی نیویورک، نایمکس، که پیش از آغاز رسمی معاملات این بازار انجام می گیرد برای تحویل در ماه ژوییه با 69 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 103 دلار و 35 سنت رسید.

کارشناسان و تحلیلگران بانک بین‌المللی و خدمات مالی کومرتسبانک که اطلاعات و تحلیل‌های لازم را نیز در خصوص مسائل نفتی ارائه می‌کند، می‌گویند چشم انداز کاهش میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا در هفته گذشته که رقم آن قرار است امروز چهارشنبه 14 خرداد منتشر شود نقش مهمی در افزایش قیمت نفت دربازار جهانی داشته است. بهای نفت در بازار نفتی امروز لندن در حالی افزایش می‌یابد که در پایان معاملات روز گذشته به پایین ترین حد خود رسیده بود.

وزارت انرژی آمریکا قرار است امروز چهارشنبه میزان ذخایر راهبردی نفت خام این کشور تا هفته منتهی به 30 ژوئن را منتشر کند.
تحلیلگرانی که خبرگزاری مالی و اقتصادی داو جونز نیوز وایر نظرآنها را درباره میزان ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا جویا شده است پیش‌بینی می‌کنند رقم این شاخص در هفته منتهی به 30 ژوئن 100 هزار بشکه کاهش یافته باشد.

پیش‌بینی تحلیلگران بازار نفتی همچنین حاکی است که میزان ذخایر بنزین وفرآورده های نفتی یعنی نفت گاز یا گازوئیل و سوخت گرمایشی در هفته گذشته در آمریکا، به ترتیب حدود 300هزار و 700 هزار بشکه افزایش یافته باشد.

اما انجمن نفت خام آمریکا (API) که به عنوان نهادی کارشناسی همه مسائل مربوط به صنعت نفت وگاز طبیعی این کشور را درسطح ملی مورد بررسی قرار می‌دهد و در نتیجه آمار و ارقام ویژه خود را درباره میزان ذخیره سازی هفتگی نفت خام آمریکا یک روز قبل از وزارت انرژی آمریکا منتشر می‌کند، در گزارش این هفته خود پیش‌بینی کرده است که میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا به میزان یک میلیون و 400 هزار بشکه کاهش یافته باشد.

سرمایه گذاران همواره نوسانات ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا را که وزارت انرژی این کشور هر هفته رقم آن اعلام می‌کند، در بستن قراردادهای خرید و فروش نفت، مورد توجه قرار می‌دهند. زیرا کاهش این شاخص، حاکی از افزایش تقاضای آمریکا برای انرژی، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان و افزایش آن نیز منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد.

کد خبر 261537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha