سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در ایران،‌ توت‌فرنگی را در هر ساعتی برداشت و در شرایط بدی نگهداری می‌کنند.

وضعیت توت‌فرنگی قرمز است!

نگرانی‌های زیادی در مورد توت‌فرنگی وجود دارد. بله، متاسفانه همین‌طور است. در کشورهای دیگر، فرآوری خاصی روی توت‌فرنگی‌ها انجام می‌شود ولی در کشور ما این کار انجام نمی‌گیرد.

در کشورهای دیگر، توت‌فرنگی را صبح زود برداشت می‌کنند و آن را با دستگاهی به‌نام پره‌کولینگ به‌سرعت سرد می‌کنند و دمایش را تا نزدیک 3 درجه سانتی‌گراد می‌رسانند. این توت‌فرنگی می‌تواند تا یک هفته بدون استفاده از مواد شیمیایی،‌ داخل یخچال بماند.

در ایران چه می‌کنند؟

در ایران،‌ توت‌فرنگی را در هر ساعتی برداشت و در شرایط بدی نگهداری می‌کنند. برای اینکه جلوی پوسیدگی و از بین رفتن محصول را هم بگیرند، حجم بالایی از مواد قارچ‌کش و سم به آن می‌زنند. معمولا چنین توت‌فرنگی‌هایی بدون گذراندن دوره اتمام اثر سم، روانه بازار می‌شوند.

حتی برخی از افراد، برای افزایش مدت زمان ماندگاری توت‌فرنگی‌ها،‌ جعبه آن را کاملا داخل قارچ‌کش‌ها فرومی‌کنند و درمی‌آورند که این كار به‌شدت سلامت مصرف‌کننده را به خطر می‌اندازد.

بنابراین به نظر می‌رسد وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی باید نظارت‌های خود را بر روند برداشت و عرضه توت‌فرنگی‌ها افزایش دهد. توصیه‌می‌شود به‌هیچ‌وجه توت‌فرنگی‌های جعبه‌ای کنار جاده‌ها را نخرید چون این محصولات،‌ منبع سم هستند.

منبع: salamatiran.com

کد خبر 261437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha