دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «شیطان صفت» در اولین هفته نمایش بین‌المللی‌اش با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای جهان شد.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا، فیلم «شیطان صفت» محصول جدید کمپانی دیسنی با بازی «آنجلینا جولی» توانست در نقطه آغاز اکران جهانی خود در 47 کشور جهان به فروش 101 میلیون دلار دست یابد و با پیشی گرفتن از فیلم جدید «مردان ایکس» عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان را از آن خود کند.

فیلم جدید «شیطان صفت» علاوه‌بر درخشش در گیشه خارجی، در بازار آمریکایی شمالی نیز با فروش بیش از 70 میلیون دلاری در صدر جدول هفتگی فروش سینماها جای گرفت تا این فیلم موفق‌ترین نقش‌آفرینی «آنجلینا جولی» در گیشه بین‌المللی و جهانی باشد.

همچنین این فیلم توانست رکورد فروش فیلم‌های اکشن را در هفته آغازین در سینماهای آمریکای لاتین بشکند که در آن مکزیک با فروش 13.4 میلیون دلاری پرچمدار فروش این اکشن بود و پس از آن سینماهای برزیل نیز فروش 5.4 میلیون دلاری را رقم زدند.

مسئولان کمپانی دیسنی اینترنشنال نیز گزارش کردند، این فیلم در تمامی بازارهای بین‌المللی در صدر جدول فروش قرار گرفته و توانسته 11.5 میلیون دلار در روسیه، 11 میلیون دلار در انگلیس و 6.4 میلیون دلار نیز در سینماهای ایتالیا فروش داشته باشد.

از دیگر بازارهای پرفروش فیلم «شیطان صفت» می‌توان به آلمان (5.2 میلیون دلار)،‌ فرانسه(4.9)، فیلیپین(4) و استرالیا و اسپانیا (3.9 میلیون دلار) اشاره کرد.

کمپانی دیسنی نیز این هفته موفق شد میزان فروش جهانی خود را از مرز دو میلیارد دلار عبور دهد که از این میزان‌، 1419 میلیون دلار از محل گیشه بین‌المللی و 636 میلیون دلار نیز از سینماهای آمریکای شمالی حاصل شده است.

فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» نیز میزان فروش خارجی خود را به 454 میلیون دلار و فروش جهانی خود را به 709 میلیون دلار ارتقاء داد و انیمیشن «منجمد» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما نیز این هفته میزان فروش جهانی خود را به 1.23 میلیارد دلار رساند.

در مکان دوم پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان در این هفته نیز فیلم «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» با فروش 95.6 میلیون دلاری از محل 74 کشور جهان قرار گرفت تا در دومین هفته نمایش میزان فروش جهانی خود را به بیش از 338 میلیون دلار افزایش دهد.

سینماهای چین بهترین عملکرد را در فروش «مردان ایکس» داشتند؛ به گونه‌ای که با وجود افت فروش 43 درصدی نسبت به هفته اول اکران توانست 21.8 میلیون دلار فروش داشته باشد تا مجموع فروش این فیلم اکشن و هیجانی در این کشور آسیایی به بیش از 79 میلیون دلار برسد.

این فیلم همچنین توانست با فروش 804 هزار و 7.5 میلیون دلاری، به تربیت میزان فروش خود را در کشورهای فرانسه‌ و کره‌ جنوبی به ترتیب به 20.6 و 24.2 میلیون دلار برساند.

فیلم «لبه فردا» جدیدترین فیلم «تام کروز» نیز این هفته اکران خود را در 28 کشور جهان آغاز کرد و از محل 4940 سالن سینما در سراسر جهان به فروش بالغ بر 20 میلیون دلار دست یافت.

کد خبر 261298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha