همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با انتقاد از اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب، گفت: مشاهدات کمیسیون فرهنگی نشان می‌دهد که دستگاه‌های مختلف در اجرای این قانون توفیقی نداشته‌اند.

احمد سالک کاشانی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه وزارت کشور باید در اجرای قانون عفاف و حجاب جدیت بیشتری به خرج دهد، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس به مدت یک‌سال نحوه اجرای این قانون در دستگاه‌های مختلف را رصد کرده که مشاهدات نشان می‌دهد دستگاه‌های مختلف در اجرای این قانون توفیقی نداشته‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری ابلاغ قانون عفاف و حجاب به 24 دستگاه مختلف در کشور، افزود: نظارت کمیسیون فرهنگی بر دستگاه‌های مختلف در طول یک‌سال گذشته در اجرای قانون عفاف و حجاب نشان دهنده آن است که دستگاه ها در اجرای این قانون موفقیت چندانی حاصل نکرده اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر در قانون عفاف و حجاب خلاء یا ایرادی وجود دارد باید اصلاح قانون صورت گیرد، تصریح کرد: برخی معتقد به وجود یکسری خلا‌‌ءهایی در این قانون هستند که ضمانت اجرایی آن را زیر سوال برده است از این رو اصلاح آن ضروری است.

وی با بیان اینکه باید مجریان قانون عفاف و حجاب باور به مفید بودن این قانون داشته باشند، تاکید کرد: مجریان قانون عفاف و حجاب باید درصدد اجرای این قانون با بهره‌گیری از افرادی که متخصص فعالیت‌های فرهنگی هستند باشند؛ یعنی درک محتوایی از این موضوع داشته و به عنوان رسالت اسلامی به آن نگاه کنند.

سالک‌کاشانی ادامه داد:‌ اگر در اجرای قانون عفاف و حجاب مجریان آن با موارد و آسیب‌هایی روبه رو شدند باید آن آسیب‌ها و خلا‌ءها را به کمیسیون فرهنگی برای اصلاح منعکس کنند تا اصلاح قانونی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون عفاف و حجاب باید ابتدا در دستگاه‌های حاکمیتی شروع شود، گفت:‌ کمیسیون فرهنگی مجلس به جد پیگیر اجرای این قانون است.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه نمی‌توان دستگاه مشخصی را محکوم به کم کاری در حوزه اجرای قانون عفاف و حجاب دانست، افزود: بحث عفاف و حجاب یک حرکت ملی بود و باید جامعه را به سمت این موضوع هدایت کرد و این عملی نیست مگر اینکه تمام دستگاه‌ها با هم به میدان بیایند یعنی به عبارتی اجرای این قانون یک عزم تشکیلاتی بر اساس ضوابط ابلاغ شده می‌طلبد.

وی تاکید کرد: مسئولان وزارت کشور باید قانون عفاف و حجاب را برای اجرای دقیق در تمامی دستگاه‌ها پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اساس اجرای قانون عفاف و حجاب را فرهنگ‌سازی خواند و گفت:‌ اگر مردم را با محتوای عفاف و حجاب آشنا کنیم پیشرفت بسیار عالی در این زمینه شاهد خواهیم بود.

کد خبر 261150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha