همشهری آنلاین: با پایان مسابقات بخش استاندارد مردان، تیم چین قهرمان، هند نایب قهرمان و تیم‌های الف و ب کشورمان پنجم و ششم مسابقات شدند.

Chess Logo

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های مردان تیم ملی الف ایران با پیروزی احسان قائم مقامی، الشن مرادی، سید جواد علوی و اصغر گلی‌زاده چهار بر صفر عمان را مغلوب کرد ولی جایگاهش در جدول تغییری نداشت.

تیم ملی ب کشورمان نیز با باخت پوریا درینی، سید خلیل موسوی، امید نوروزی و تساوی امیر رضاپور رمضانعلی 3.5 بر 0.5 مقابل چین صدرنشین شکست خورد.

هندی‌ها با پیروزی 3 بر 1 مقابل اردن شانس صدرنشینی را از دست دادند و همچنان با امتیاز انفرادی کمتر نسبت به چین در رده دوم ایستادند. قزاقستان هم با نتیجه 3 بر 1 مقابل عراق به برتری رسید و دیگر دیدار این دور با باخت 3.5 بر 0.5 سریلانکا مقابل ویتنام پایان یافت.

در ادامه تیم هند که سرسخت ترین حریف چین برای کسب عنوان قهرمانی بود، با وجود این که قاطعانه و با نتیجه 4 بر 0 مقابل سریلانکا به پیروزی رسید، اما به دلیل امتیاز انفرادی کمتر نسبت به حریفش در رده دوم ایستاد. ویتنام نیز با نتیجه 2.5 بر 1.5 قزاقستان، حریف مستقیمش را شکست داد و با 14 امتیاز به مقام سوم رسید و قزاقستان با 12 امتیاز چهارم شد.

در دیگر بازی‌ها اردن 3 بر 1 عمان را از پیش رو برداشت تا تیم تازه تاسیس عمان اولین تجربه رسمی‌اش را بدون کسب امتیاز تیمی سپری کند. تیم ملی ب کشورمان هم که با عراق به رقابت می‌پرداخت 3.5 بر 0.5 برنده شد تا جمع امتیازاتش به عدد 9 برسد.

با پایان مسابقات استاندارد در بخش مردان، تیم الف کشورمان با 11 امتیاز به رده پنجم بسنده کرد و تیم ب نیز با 9 امتیاز عنوان ششم را به دست آورد. تیم‌های اردن، سریلانکا، عراق و عمان نیز به ترتیب در جایگاه‌های هفتم تا دهم ایستادند.

کد خبر 261066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز