همشهری آنلاین: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه نگرانی از بابت دیابت در ایران خیلی جدی است، گفت: در هفت سال اخیر، سالانه ۴۰۰ هزار نفر به تعداد بیماران دیابتی در کشور افزوده شده است که سهم زنان بیشتر از مردان بوده است.

پرستار درمان

دکتر علیرضا استقامتی در حاشیه نخستین نشست دیابت به مهر گفت: بیش از 350 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا شده‌اند.

وی با اعلام اینکه شیوع دیابت در ایران رو به افزایش است، افزود: آمار دیابت در کشور طی 7 سال اخیر از 8 درصد به بالای 11.5 درصد رسیده است.

این فوق تخصص غدد ادامه داد: در واقع می‌توان چنین عنوان داشت که طی 7 سال اخیر، سالی 400 هزار نفر به جمعیت دیابتی کشور افزوده شده است.

وی افزود: این آمار بسیار نگران کننده است چون همراه است با جمعیتی که بسیار چاق هستند. مجموع اینها، دیابت را زیاد می‌کند و با توجه به اینکه دیابت یک بیماری پر عارضه است، طبیعتا می‌تواند مشکلات زیادی به دنبال داشته باشد.

استقامتی ادامه داد: مشکلاتی چشمی، کلیوی، قلبی و... از ناحیه ابتلا به دیابت می‌تواند فرد را درگیر کند و این برای نظام سلامت کشور علاوه بر اینکه خسارت‌های زیادی به دنبال دارد، هزینه‌های درمان را نیز بالا می‌برد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به شیوع دیابت در زنان اشاره کرد و افزود: متاسفانه شیوع دیابت در خانم‌ها مقداری بیشتر از آقایان است اما نمی‌بایست فراموش کرد که شیوع دیابت در هر دو جنس در حال افزایش است.

وی با اعلام اینکه مشکلات قلبی و عروقی در بیماران دیابتی خانم بیشتر است، گفت: علت اینکه شیوع دیابت در زنان بیشتر از مردان است، بر می‌گردد به کم تحرکی زنان خانه دار و اینکه شیوع چاقی در خانم‌ها نیز بیشتر است.

کد خبر 260966
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز