همشهری آنلاین: جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله گفت: اکنون این ضرورت احساس می‌شود که خانواده شهدا و والدین آنها در محیط‌های علمی ‌، دانشگاهی‌ و مساجد حضور یابند‌ تا مروج و انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت اسلامی باشند.

خانواده شهدا

به گزارش ایسنا، روز گذشته (پنجشنبه 8 خرداد ماه)، جشنواره‌ی عیاد شعبانیه و روز جانباز در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

در این مراسم که خانواده جانبازان قطع نخاعی ‌ و جانبازان نابینا و دیگر پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند سردار احمد ذوالقدر در سخنانی گفت: از جانبازان‌، شهدا‌ و خانواده آنها بسیار صحبت می‌کنیم. اما هیچ یک از این تعریف‌ها به میزانی نیست که بتوانیم کار بزرگ و اثر بخش آنها را بفهمیم. خوش به حال آن خانواده‌هایی که در زندگی خود جانبازی دارند و از او نگهداری می‌کنند. چرا که آنها بسیار با ارزش و خدمت به آنها پرفضیلت است. خدای بزرگ در این عرصه موجودی را آفریده است تا به وسیله‌ی آن‌ها بتواند شما را امتحان کند.

وی افزود: شهدا فقط یک‌بار به شهادت رسیده‌اند اما جانبازان هر روز به شهادت می‌رسند. از همین رو نمی‌توان کاری که آنها انجام داده‌اند را درک کرد. خداوند تبارک و تعالی نیز در قرآن همواره برای جایگاه شهید ارزش خاصی قائل است و عنوان می‌کند که نباید هرگز آنها را مرده بپنداریم.

سردار ذوالقدر با اشاره به ماهیت جنگ در دوران دفاع مقدس یادآور شد: جنگ در گذشته؛‌ جنگ جان‌ها و انسان‌ها بود و آن زمان به وسیله موشک‌، اسلحه‌ و دیگر سلاح‌ها‌ انجام می‌شد اما اکنون ماهیت جنگ تغییر کرده است و به وسیله دیگری اخلاق ‌، دین‌مداری‌ و تربیت ما را هدف گرفته است. برای عبور از این جنگ باید انسان‌ها و جامعه تربیت شوند. یکی از الگوهای تربیتی ما شهدا و ایثارگران هستند.تمام شهدا و جانبازان ما همچون حسین فهمیده می‌توانند برای ما یک الگو باشند،چرا که آنها تربیت الهی را به ما می‌آموزند.

او ادامه داد:جانبازی و مجاهدت جانبازان باعث می‌شود که جامعه تربیت یابد به همین دلیل، این ضرورت احساس می‌شود که خانواده شهدا و ایثارگران در مکان‌های عمومی مانند دانشگاه‌ها‌، مساجد و محیط‌های علمی حضور یابند و از ارزش‌هایی که توسط فرزندان و همسرانشان آفریده شده است، سخن بگویند.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: نیروی محرک ما در دوران دفاع مقدس ایمان و اعتقاد به خدا بود. آن زمان ما با دست خالی با دشمن می‌جنگیدیم و موشک یا سلاح دیگری نداشتیم، اکنون هم اگر دشمن بخواهد حمله کند با همین نیرو و اسلحه به جنگ با او خواهیم پرداخت و از کشور ‌، دین و اعتقاداتمان دفاع خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم منصور احمدلو مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران در سخنانی کوتاه گفت: باید به وظایف خود در قبال شهدا و جانبازان عمل کنیم، چرا که در مقابل آنها مسئولیم.

وی یادآور شد: اگر روزی الگوی جوانان ما "ریزعلی خواجوی" بود، بعد از پیروزی انقلاب ما از الگوهای بسیاری برخوردار شدیم که هر یک می‌توانند مانند دهقان فداکار برای جوانان ما الگو قرار بگیرند و از کشور دفاع کنند. همه این الگوها در قله ایثار و جهاد قرار دارند.

کد خبر 260950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز