همشهری آنلاین: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام اینکه در بررسی ۷۰ درصد کارت پایان خدمت فوتبالیست ها مشکلی وجود نداشت، گفت: عده ای از شایعه پردازان اگر بخواهند برای منافع شخصی و صنفی به کارشان ادامه دهند تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

موسی کمالی

سردار موسی کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اخیراً علیه برخی ورزشکاران به ویژه فوتبالیست ها اخبار و شایعاتی پیرامون کارت پایان خدمت یا معافیت آنها مطرح شده که از نظر ما در چند بعد قابل بررسی است. یکی از موضوعات اساسی این است که کارت معافیت و پایان خدمت جزو اسناد رسمی است و عده ای نباید با تبلیغات به این اسناد خدشه وارد کنند.

وی ادامه داد: اگر کسی مدرکی دارد که نشان دهد برخی فوتبالیستها در این مورد مرتکب تخلف شده اند باید این اسناد را به جای رسانه ای کردن به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهد نه اینکه برود این موضوع را در مراجعی که هیچ ارتباطی با آنها ندارد مطرح کند چرا که این موضوع قابل پیگرد قانونی است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام اینکه عده ای به این بهانه به اسناد رسمی خدشه وارد کرده و موجب تشویش اذهان عمومی می شوند، تاکید کرد: به جز این مباحث آبروی افراد بسیار مهم است. اگر این بدعت را بگذاریم که هر کسی به خودش جرات بدهد به یکی از اسناد رسمی یا افراد خدشه وارد کند از فردا ممکن است هر کسی بگوید بازیکنی معافیت تحصیلی جعلی دارد یا فردی بگوید کارت مربیگری آن مربی قلابی است که با این کار آبروی افراد از بین می رود.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به دلیل اختلافات شخصی و صنفی به این موضوع دامن می زنند.

کمالی با بیان اینکه مدارک 70 درصد افرادی که نامشان مطرح شده بود را بررسی کردیم، افزود: چیز خاصی در مورد این افراد وجود نداشت و فقط تعدادی نیاز به معاینات و رجوع به پرونده پزشکی گذشته داشتند. 30 درصد باقی مانده نیز موضوع شان را پیگیری و در این باره اعلام نظر می کنیم.

به گفته وی، عده ای از افراد که در این رابطه مسئول نیستند جو بدی را به وجود می آورند و بیشتر خصومت های شخصی و صنفی را مطرح می کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از اینکه هیچکدام از باشگاهها و فدراسیون درخواستی را برای بررسی این موضوع مطرح نکرده است، افزود: موضوع ابتدا رسانه ای شد و ما نیز از طریق رسانه ها در جریان قرار گرفته و موضوع را بررسی کردیم اما معافیت پزشکی و کارت پایان خدمت موضوعی نیست که آن را زیر سئوال ببریم. کسانی که در این رابطه مصاحبه می کنند حتی فرق کارت پایان خدمت و معافیت را نمی دانند.

وی ادامه داد: جعل کسر خدمت ایثارگری امکان پذیر نیست و افراد با این سخنان جامعه ایثارگری را زیر سئوال می برند.

کمالی از برخورد و پیگرد قانونی با افراد شایعه ساز در این باره خبر داد و افزود: این موضوع بدعت غلطی است که متاسفانه در نشریات زرد نیز برای فروش بیشتر پیگیری می شود و آنها هر روز یک تیم را قهرمان و تیم دیگری را حذف می کنند. اگر هر کسی در این رابطه سندی دارد می تواند آن را به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهد.

وی در پایان گفت: به این افراد هشدار می دهیم که اگر بار دیگر به این مسایل دامن زده و آن را تکرار کنند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. این افراد حق ندارند اسناد رسمی، جامعه ایثارگری، جبهه و آبروی افراد را زیر سئوال ببرند.

کد خبر 260947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز