همشهری آنلاین: در پایان سومین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا، حسینعلی نظری به عنوان بهترین مربی آسیا و مرجان سلشحوری به عنوان برترین بازیکن پومسه آسیا معرفی شدند.

Asian Takewondo Logo

مسابقات قهرمانی آسیا از روز یکشنبه (4 خرداد) با رقابت‌های پومسه آغاز شد و به مدت چهار روز روز در سالن "کاخ ورزش" تاشکند ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو، در اولین روز این مسابقات، نمایندگان پومسه ایران رقابت‌های خود را آغاز کردند که "هادی ترکاشوند" در رده سنی 51 تا 60 سال به اولین مدال طلای کاروان ایران دست یافت.

هدایت آریانفر در رده سنی 61 تا 65 سال به مصاف حریفانش رفت که در پایان تکواندوکار ازبکستان بر سکوی قهرمانی ایستاد و آریانفر نایب قهرمان شد.

محمدتقی حاتمی نیز با غلبه بر حریفانش دومین مدال طلای ایران را در رده سنی 41 تا 50 سال به دست آورد.

مرجان سلحشوری در پومسه انفرادی بانوان در رده سنی 18 تا 30 سال موفق به کسب مدال طلا شد و بر سکوی قهرمانی ایستاد. وی اولین طلای بانوان را در این مسابقات برای کاروان اعزامی کشورمان کسب کرد.

در ادامه مهدی جمالی فشی در رده سنی بالای 18 سال به مصاف حریفانش رفت و در پایان مدال برنز آسیا را از آن خود کرد.

آتوسا فرهمند هم در پومسه انفرادی بانوان رده سنی 31 تا 40 سال موفق به کسب مدال نقره آسیا شد.

و بالاخره علی سلمانی در پومسه انفرادی رده سنی 31 تا 40 سال مدال برنز آسیا را به دست آورد.

در ادامه اولین روز این مسابقات، تیم پومسه ایران در بخش آزاد تیمی، گردن‌آویز طلا را به دست آورد، تیم دو نقره ایران در رده سنی کمتر از 30 سال، پس از کره جنوبی بر سکوی نایب قهرمانی قاره کهن ایستاد و نمایندگان کشورمان در دونفره ابداعی نیز پس از کشورهای ازبکستان و فیلیپین به مدال برنز دست یافتند.

در پایان این دوره از مسابقات، تیم ملی پومسه ایران با کسب 5 طلا، 3 نقره و 3 برنز و با کسب 65 امتیاز در مجموع آقایان و بانوان بر سکوی نخست قاره کهن ایستاد.

همچنین از سوی کمیته برگزارکننده مسابقات، حسینعلی نظری، سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان، عنوان بهترین مربی آسیا را به دست آورد.

حسینعلی نظری

 

مرجان سلحشوری هم که در این پیکارها موفق به کسب مدال طلا شده بود، بهترین بازیکن پومسه بانوان اعلام شد.

مرجان سلحشوری

 

کد خبر 260699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز