همشهری‌آنلاین: مشاور مدیر عامل و مدیر کل روابط عمومی‌ سازمان تأمین‌اجتماعی، فعالیت روابط عمومی‌ را در تحقق نقطه طلایی سازمان که رضایت مخاطبان است، مهم ارزیابی کرد و در این راستا ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ و بهبود عملکرد این نهاد را با تکیه بر آموزش نیروهای موجود، ضروری دانست.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، امیرعباس تقی‌پور با اشاره به جایگاه و اهمیت فعالیت روابط عمومی ‌در سازمان‌ها، می‌گوید: این نهاد وظیفه برقراری ارتباط موثر و خوب در سازمان‌ها را برعهده دارد. ارتباطات سازمانی دارای دو حوزه درون و برون سازمانی است که البته در هر حوزه، دسته‌بندی‌هایی وجود دارد که باعث تخصصی تر شدن روابط عمومی ‌و افزایش مهارت در حوزه مسئولیت این واحد می‌شود.

وی می‌افزاید: برای مثال در حوزه درون سازمانی، تقویت تفاهم و ارتباطات میان مدیران و همکاران و در بعد برون سازمانی، ارتباطات رسانه‌ای از مقوله‌های بسیار مهم و حایز اهمیت است.

تقی‌پور، با تاکید بر اینکه کارکرد حرفه ای روابط عمومی ‌در هر سازمانی، ارتقای سطح رضایتمندی مخاطبان را در‌پی خواهد داشت، می‌گوید: بدیهی است روابط عمومی‌ به هر میزان موفق تر عمل کند، در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان سازمان مشارکت داده خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: یک نهاد روابط عمومی‌ موفق، به کمک مدیر ارشد سازمان می‌آید و او را در رسیدن به اهداف سازمان با به کارگیری ابزار ارتباطی، همراهی می‌کند. بنابراین عملکرد روابط عمومی‌ در تعیین نقش و جایگاه این نهاد بسیار حایز اهمیت است.

مشاور مدیر عامل و مدیر کل روابط عمومی‌ سازمان تأمین‌اجتماعی، درباره یکی از شاخصه‌های روابط عمومی‌ که گفته می‌شود، ایفای نقش به عنوان ابزار مدیریتی است، تصریح می‌کند: براساس تعریف انجمن جهانی روابط عمومی، روابط عمومی‌ بخشی از وظایف مدیر ارشد است، نه ابزار آن.

وی ادامه داد: می‌توان گفت که روابط عمومی‌ یک سری اقدامات و عملیات ممتد و برنامه ریزی شده است تا براساس آن پشتیبانی و تفاهم مخاطبان یک سازمان به دست آید.

تقی پور تصریح کرد: وظیفه غایی مدیر ارشد هر سازمانی نیز کسب رضایت مخاطب خود است. این تعریف، حاکی از اهمیت جایگاه ویژه روابط عمومی‌ در سازمان‌ها است. برای دستیابی روابط عمومی‌ به چنین جایگاهی نیاز به تخصص و مهارت است.

تقی‌پور، با اشاره به مهمترین دغدغه مسئولیت خود در حوزه روابط عمومی، با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی، سازمانی خدمت‌رسان است که با بیش از 38 میلیون نفر از اقشار گوناگون جامعه در ارتباط است، اظهار می‌کند: 3 گروه عمده به نوعی با این سازمان مرتبط هستند. کارگران که بیمه‌شدگان تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند، بازنشستگان و بازماندگان که از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند و کارفرمایان که حق‌بیمه کارگران خود را به تأمین‌اجتماعی می‌پردازند.

وی با تاکید براینکه با مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی نمی‌توان فقط با رسانه ، زبان و ادبیات واحد سخن گفت، می‌افزاید: تعدد و تنوع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مخاطبان این سازمان اقتضاء می‌کند تا پیام‌ها و ابزار اطلاع‌رسانی نیز متنوع باشد و در خور گروه‌های مخاطبان انتخاب شود.

مشاور مدیر عامل می‌افزاید: بنابراین دسته‌بندی مخاطبان، انتخاب رسانه‌های تأثیرگذار و متناسب با دسته‌بندی‌های مورد نظر و در نهایت انتخاب پیام‌های مناسب، مهم‌ترین دغدغه حرفه‌ای در این حوزه را تشکیل می‌دهد.

تقی‌پور، با اشاره به اینکه درحال حاضر یکی از مهمترین راهبردهای مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی موضوع پاسخگویی است، تصریح می‌کند: سازمان تأمین‌اجتماعی باید سازمانی پاسخگو باشد و برای تحقق این هدف ارزشمند، وجود روابط عمومی‌ قوی و کارآمد که شناخت دقیقی از مخاطب خود داشته باشد، ضروری است.

وی اهداف و برنامه‌های آینده در حوزه مدیریت روابط عمومی‌ را در راستای اهداف سازمان قابل تعریف و پیگیری می‌داند و می‌افزاید: در روابط عمومی‌ سازمان اصل بر این است که با برنامه‌ریزی جامع و اجرای دقیق وظایف خود بتوانیم به تحقق اهداف سازمان که نقطه طلایی و غایی آن جلب رضایت مخاطبان است، گام برداریم. سازمان تأمین‌اجتماعی، سازمانی بزرگ و با خدمات گسترده و متنوع است و فعالیت روابط عمومی‌ نیز در این سازمان دارای اهمیت و حساسیت فراوان است.

مدیر کل روابط عمومی‌ سازمان تأمین‌اجتماعی، با بیان اینکه ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ در سازمان تأمین‌اجتماعی و بهبود عملکرد این اداره‌کل با جدیت تمام دنبال می‌شود، می‌گوید: امیدوارم با حرکت به سوی روابط عمومی‌ الکترونیک، ارتقای مهارت و تخصص همکاران و افزایش خلاقیت در فعالیت‌های روابط عمومی، شاهد بهبود مستمر عملکرد حوزه روابط عمومی‌ و اطلاع‌رسانی باشیم.

وی، همچنین آموزش نیروهای روابط عمومی‌ را مهم ارزیابی می‌کند و می‌افزاید: اگر بپذیریم آموزش مداوم از ویژگی‌های اصلی سازمان‌های پویا و پیشرو است، آنگاه باید اذعان کنیم در روابط عمومی‌ نیازمند آموزش و ارتقای سطح دانش و تخصص همکاران هستیم.

کد خبر 260642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز